«علی اوسط اکبری‌مقدم» مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی شد

0 385

روز گذشته«علی اوسط اکبری مقدم» طی مراسمی به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی معرفی شد.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور درمراسم تکریم سرپرست و معارفه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار شفاف‌سازی امور مالی در منطقه آزاد انزلی شد.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،«حمیدرضا مومنی» مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه مدیریت سازمان حتماً شفاف‌سازی در کارها و خصوصاً در امور مالی را در رأس امور خود قرار دهد، گفت: اگر واقعاً مشکلی ندارید و از خود مطمئن هستید عملکردتان را به دیوار بزنید، ما در مناطق آزاد حیاط‌خلوت هیچ‌کس نیستیم و هیچ‌چیزی محرمانه در مناطق نداریم.

مؤمنی عصر با بیان اینکه کشور ازلحاظ اقتصادی از مناطق آزاد انتظار زیادی دارد افزود: با توجه به شعار سال، امسال باید مطالعاتی در مناطق آزاد انجام داده و برنامه‌ریزی کنیم. یکی از دلایلی که مناطق آزاد معمولاً گریبان گیر آنان است عدم تأمین منابع پایدار است، اگر مدیران مناطق آزاد همت کنند ما اقدام‌های خوبی را در نظر داریم که تا چند ماه آینده انجام خواهیم داد و همچنین در انزلی با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد زودتر به وقوع خواهد پیوست و دیگر مشکل تأمین منابع پایدار نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد حق دخالت در امور اجرایی را ندارد و فقط تسهیل‌کننده است، گفت: ما فقط در جایگاه مشاور در کنار شما هستیم و به‌هیچ‌عنوان در امور اجرایی ورود نمی‌کنیم و مسؤولیت حقوقی با خود مجموعه این سازمان است.

در ادامه «ارسلان زارع» استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت استقرار صنایع تبدیلی و پیشرفته و نیز برنامه‌ریزی برای رشد و ارتقا سرمایه‌گذاری در منطقه، گفت: استفاده از مسیر کریدور چین، اکتائو، کاسپین برای ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی بیش از پیش ضرورت دارد.

ارسلان زارع با تاکید بر اهتمام جدی برای تکمیل زیرساخت‌های تجاری از جمله سردخانه و انبار سرپوشیده در کاسپین، افزود: باید برای توسعه اقتصاد گیلان بین بنادر کاسپین و انزلی در رقابت با بنادر سایر استان‌ها، هم‌افزایی و هم‌پوشانی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: توجه به دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی و رفع موانع بر سر راه سرمایه گذار بخش خصوصی بیش از پیش ضرورت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.