فعالیت آزمایشی آرایشگاهها در رشت

0 397

در حالیکه براساس مصوبه‌ی ستاد مقابله با کرونا در کشور بسیاری از صنوف و مشاغل از اواخر فروردین فعالیت اقتصادی خود را با رعایت پروتکلهای بهداشتی از سر گرفتند اما کماکان برخی مشاغل با ریسک بالا از جمله آرایشگاههای زنانه و مردانه  و رستورانها همچنان مجوز رسمی برای فعالیت آنها صادر نشده است. این درحالیست که فعالیت بدون مجوز برخی فعالین صنف آرایشگران در شهر رشت از ابتدای اردیبهشت مشاهده شده است.

«تقی پور محمد» رییس اتحادیه‌ی آرایشگاههای مردانه شهرستان رشت با تایید این موضوع به مرور گفت: از هفته‌ی گذشته با درخواست رییس اصناف استان و مجوز استاندار گیلان به طور آزمایشی فعالیت آرایشگاههای شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع شده است.

پورمحمد افزود: صرفا آن دسته از آرایشگاههایی که پیش ازاین در سامانه‌ی وزرات بهداشت ثبت نام کرده و اصول فاصله گذاری اجتماعی را در مغازه ها رعایت کنند می‌توانند بطور آزمایشی فعالیت داشته باشند و این نکته توسط بازرسین اتاق اصناف استان و ستاد مقابله با کرونا نظارت می‌شود. چنانچه تا کنون ۱۲ واحد متخلف توسط این ستاد پلمپ شده اند.

مدیرعامل اتحادیه آرایشگران شهرستان رشت افزود: ۹۰ درصد آرایشگاهها استیجاری هستند و فعالین این بخش در طی دوماه گذشته با آسیب و ضرر مالی زیادی مواجه شدند لذا از ستاد مقابله با کرونای استان خواستیم زودتر ازموعد مقرر مجوز فعالیت به ما داده شود. این موضوع برای آرایشگاههای زنانه نیز صدق می‌کند.

گفتنی است آرایشگاههای زنانه و مردانه به دلیل بحرانی بودن شیوع ویروس کرونا در استان از جمله اولین مشاغل بودند که در راستای قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی تعطیل شدند.

در سطح شهرستان رشت و حومه ۹۰۰ آرایشگاه مردانه به فعالیت مشغول هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.