مشاهده بیماری کرونا در گیلان رد شد

0 343

ویروس کرونا  که از اواخر سال گذشته میلادی  در چین شروع شد، اکنون در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز شیوع پیدا کرده است.

طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت، تعداد موارد تایید شده ویروس جدید کرونا در چین از ۴۰  هزار نفر فراتر رفته و تعداد مرگ و میر ناشی از آن هم به بیش از ۹۰۰  نفر رسیده است.

در حالیکه شایعه مشاهده مبتلایان به کرونا در شهرهای مختلف کشور در فضای مجازی  می چرخد روزهای گذشته نیز این شایعه از بستری شدن و مرگ بیمار مشکوک به کرونا در یکی از بیمارستانهای استان خبر داده بود. موضوعی که از سوی « فردین مهرابیان» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان  رد شد.

مهرابیان  ابتلای فردی به بیماری کرونا در گیلان را شایعه  دانست  و گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در گیلان مشاهده و گزارش نشده است.

وی تاکید کرد: مردم به شایعات درباره‌ی  ورود بیماری کرونا و بستری شدن فرد دچار ابتلا به این بیماری در بیمارستانی در رشت توجه نکنند و برای پیشگیری از این بیماری به توصیه های بهداشتی توجه و عمل کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان افزود: کنترل و نظارت مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا در همه شهرستان های استان گیلان  با حساسیت در حال انجام  و در مرز آستار و بندرانزلی تشدید شده است.

وی با اشاره به فعالیت واحد مراقبت‌های بهداشتی به صورت شبانه روزی در پایانه مرزی آستارا برای مقابله با ورود بیمار مبتلا به ویروس کرونا بیان کرد: تاکنون کنترل و مراقبت های بهداشتی حدود ۳۲ هزار نفر از اتباع خارجی شامل شرح حال بیمار، تب سنجی و غیره هنگام ورود به این پایانه توسط نیروهای شبکه بهداشت انجام شده است.

گفتنی است از عصر روز گذشته مرگ فرد مبتلا به بیماری کرونا و بستری سه نفر از افراد مبتلا به این بیماری در یکی از بیمارستان های استان شایعه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.