نمایشگاه «کالبدشکافی به سبک رنگ»

در نگارخانه مارلیک رشت افتتاح شد

0 972

نمایشگاه عکس «کالبدشکافی به سبک رنگ»، آثاری از ساره سلیمی از دیروز هفتم اسفند ۱۴۰۰ در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم‌الانبیا افتتاح شد. کالبدشکافی به سبک رنگ نخستین نمایشگاه انفرادی ساره سلیمی است. این نمایشگاه تا روز ۱۲ اسفند، همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ ظهر و همینطور ۱۶ الی ۱۹ عصر ادامه دارد. سوژه عکس‌های نمایشگاه کالبدشکافی به سبک رنگ میوه‌ها هستند که ساره سلیمی به طرق مختلف به عکاسی از آن‌ها پرداخته است.

ساره سلیمی در خصوص مجموعه عکس خود به مرور گفت: کالبدشکافی به سبک رنگ نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه انفرادی من است. هدف من میوه‌ها نبودند و قصدم نشان دادن زیبایی درون و برون است که آیا اگر بیرون یک نفر زیباست درون آن نیز به همان شکل است؟ به همین دلیل از میوه‌ها برای رنگشان استفاده کردم.

ساره سلیمی به توضیح درباره چند اثر پرداخت و آن‌ها را توصیف کرد: با مقایسه برخی عکس‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که بیرون بعضی از آن‌ها بسیار زیبا است اما درون آن‌ها به آن زیبایی نیست. من با چنین افکاری این مجموعه عکس را جمع‌آوری کردم؛ البته تمام این موضوعات بستگی به حس و حال آدمی دارد تا خود میوه‌ها.

او ادامه داد: مدت زمان عکاسی این مجموعه نزدیک به دو هفته زمان برد و کاملا شخصی در محیط خانه و با دو نور عکاسی انجام شد. همان لحظه فکر می‌کردم کدام بخش از میوه و یا آن فکری که داشته‌ام را ثبت کنم. چنین تمی در عکاسی ممکن است در سایر عکس‌هایم دیده نشود و این مجموعه تنها چیزی بود که بدین شکل ثبت شده است زیرا آدمی را نمی‌شود به این شکل بررسی کرد و درونشان را دید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.