نیاز فوری به تمامی گروه های خونی

0 165

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از نیاز فوری به تمامی گروه‌های خونی  خبر داد و خواستار مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون استان شد.

«گیتی ایزدی‌پور» با اشاره به افزایش ۸ درصدی اهدای خون در استان در مقایسه با مدت مشابه تاکید کرد: هم‌اکنون به مشارکت اهداکنندگان در تمام گروه‌های خونی نیاز فوری داریم.

وی اضافه کرد: با توجه به این که نیاز به خون و فرآورده‌ های خونی نیازی همیشگی بوده و تهیه فرآورده‌های آن اعم از پلاکت تنها از خون تازه امکان ‌پذیر است از افراد دارای شرایط دعوت می شود تا با اهدای این مایع حیاتی، زندگی را به بیماران نیازمند به خون هدیه دهند.

وی با بیان اینکه طی ۱۱ ماه گذشته ۹۳ هزار و ۴۶۱ نفر به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند، اضافه کرد: از این تعداد مراجعه کننده ۸۰ هزار و ۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر ایزدی‌پور خاطر نشان کرد: اهداکنندگان با حضور در پایگاه‌های انتقال خون رشت، بندرانزلی، آستارا، تالش، لنگرود، رودسر، فومن و لاهیجان می‌توانند در کار خداپسندانه اهدای خون شرکت کنند.

لازم به ذکر است؛سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال “اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال”، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.