واریز هدیه یک‌میلیونی پرستاران گیلان تا فردا

رییس علوم پزشکی گیلان از اختصاص 300 میلیارد تومان به بخش سلامت خبر داد

0 411

بعد از اینکه دیروز از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پرداخت پاداش هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی این دانشگاه به فعالان حوزه سلامت گیلان در طول بحران کرونا خبر رسانی شد، واکنش اعتراض آمیز برخی از پرسنل بیمارستانی استان از جمله بیمارستان رازی رشت که مرکز سانتر کرونا در گیلان از دوماه گذشته بوده را به دنبال داشت. پرستاران این مرکز درمانی گفتند: تا کنون چنین مبلغی به حسابشان واریز نشده است.

در همین رابطه مرور در گفت و گو با «ارسلان سالاری » رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص این پرداخت جویا شد.

سالاری به مرور گفت: این مبلغ به حساب بیمارستانهای استان واریز شده و احتمالا تا فردا ظهر از سوی هر بیمارستان به کادردرمانی، پرستاری و بهداشتی واریز خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: این مبلغ برای هر پرسنل، یک ملیون تومان بوده و بعنوان هدیه در بحث کرونا به کادر بیمارستانهای درگیر اهدا می‌شود و جدا از پرداخت حقوق و کارانه‌ی پرسنل است.

سالاری همچنین به درخواست اختصاص  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه‌ی کشور به جهت رفع عقب‌ماندگی‌های حوزه بهداشت و درمان استان اشاره کرد و گفت: همزمان با شیوع کرونا در استان، تاکنون بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه‌ی سلامت گیلان  تخصیص داده شده که توانستیم علاوه بر تأمین بخشی از کمبودهای زیرساختی و تجهیزاتی، بخش اعظمی از مطالبات کادر بهداشت و درمان استان را بپردازیم.

وی افزود: برای جبران عقب‌ماندگی‌های گیلان در حوزه‌های مختلف سلامت استان،  اختصاص این مبلغ ضروری است، در طول ماه های گذشته بارها این درخواست را به صورت رسمی و غیر رسمی به مسوولان ارشد استانی و کشوری رساندیم. چرا که امروز با شیوع ویروس کرونا، جبران کاستی های گذشته به یک مطالبه استانی تبدیل شده است. درحال حاضر این دانشگاه برای تجهیز و توسعه در حوزه‌ی بهداشت و درمان، نیازمند ۱۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.