پاسخگویی و شفافیت شهرداری را دنبال خواهم کرد

شهردار انزلی عنوان کرد:

0 840

«مهدی خلیلی» شهردار انزلی در یک نشست خبری از پیگیری برنامه‌ای که در راستای پروسه‌ی انتخاب شهردار به شورا ارائه کرده بود خبر داد و افزود: آنچه در این برنامه بدان پرداخته شده، به نظرم  با توانمندی شهرداری متناسب است. اما مهم ترین موضوعی که دنبال خواهم کرد، پاسخگویی و شفافیت شهرداری خواهد بود.

وی با بیان این که در  طول مدت ۴ ماهه‌ی تصدی شهرداری انزلی عمدتا به موضوعات زیرساختی پرداخته شده، گفت: وضعیت معابر و خیابان‌ها یکی از موضوعاتی است که برای شهرداری انزلی تبدیل به چالش عمومی شده است. گفتنی است که شهرداری انزلی بعد از رشت تنها شهر در استان گیلان است که از کارخانه آسفالت برخوردار است. کارخانه‌ای  که قدمتش به دهه‌ی  ۶۰ بر می‌گردد و در طی این سالیان نیازهای شهر انزلی را تامین کرده ولی به سبب فرسودگی، هرازگاهی هزینه‌هایی  را به شهرداری تحمیل می‌کند.  بنابراین از دو هفته پیش شهرداری انزلی نسبت به انجام تعمیرات این کارخانه اقدام کرد و قرار است مرحله به مرحله تعمیرات  هزینه‌بر این کارخانه در راستای افزایش کیفیت و استمرار  تولید صورت گیرد.

شهردار انزلی همچنین  براهمیت رفع  گام به گام مشکلات محیط زیستی روستای خمیران و تسریع  فرآیند تفکیک زباله  تصریح کرد و گفت: تکمیل کارخانه‌ی بازیافت زباله  نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی همچنین  عنوان کرد: بنابر تصمیم مجلس شورای اسلامی  در راستای  تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها، در فاز نخست  ۳۰۰ تن قیر رایگان از سازمان شهرداری‌ها به انزلی اختصاص یافت.

  تصفیه‌خانه ی شیرابه‌ی کارخانه کمپوست

اوضاع نامناسب کارخانه‌ی کمپوست انزلی واقع در روستای خمیران از جمله معضلاتی است که نیازمند توجه ویژه مسوولان ذی‌ربط است. خلیلی  با بیان این که  شهرداری مدت زمان طولانی بدون برخورداری از اعتبارات ملی در خصوص کارخانه‌ی بازیافت به سر برد، تصریح کرد:  دوره‌ی گذشته، مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ابنیه‌ی کارخانه بازیافت اختصاص داده شد و می‌توان گفت تقریبا این بخش از کار خاتمه یافته است و همچنین ده روز پیش نیز مبلغ ۲ میلیارد تومان از خزانه برای خرید ابزار تصفیه‌خانه‌ی شیرابه  ابلاغ شد. از این رو به زودی فرآیند مناقصه برای آغاز کار انجام می‌گیرد و اگر مشکل خاصی ایجاد نشود، امید داریم خرداد ماه سال آتی شاهد افتتاح تصفیه‌خانه‌ی شیرابه‌ی کارخانه‌ی کمپوست خمیران باشیم.

 شهردار انزلی همچنین  براهمیت رفع  گام به گام مشکلات محیط زیستی روستای خمیران و تسریع  فرآیند تفکیک زباله  تصریح کرد و گفت: تکمیل کارخانه‌ی بازیافت زباله  نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

اضافه شدن دو دستگاه اتوبوس  به ناوگان حمل و نقل انزلی در آینده‌ی نزدیک؛ آغازعن‌قریب  و جدی طرح تفکیک زباله از مبداء؛ سامان‌دهی تبلیغات پیرامون میدان و سامان‌‌بخشی  وضعیت جدار میدان پس از دریافت تاییدیه طرح تفصیلی؛ راه‌اندازی سامانه‌ی ۱۳۷ برای درج شکایات طی روزهای آتی؛ مشارکت با سمن‌ها در راستای ساماندهی سگهای بلاصاحب؛ آمادگی شهرداری  برای  بررسی طرح‌ها و ایده‌های نخبگان  و تاثیر نظرات ایشان در تصمیم گیری‌ها؛ تلاش برای راه‌اندازی سازمان بازآفرینی و عمران  شهری، سازمان سیما و منظر و همچنین سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری در شهرداری انزلی با توجه به الزامات و پیش‌فرض‌های تعیین شده از دیگر موضوعاتی بود که خلیلی در این نشست خبری در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران  به آنها پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.