پژواک اندوهناک شعر کوچ «امیر فخر موسوی» در گیلان

0 1,248

جهان شاعرانگی‌های گیلان در آخرین سه شنبه تابستان سال  ۱۴۰۰ به سوگ «میر محمود (امیر) فخر موسوی» از نام‌آوران عرصه فرهنگ و هنر این استان نشست.

زنده یاد فخر موسوی شاعر، نویسنده، محقق، بازیگر و کارگردان تئاتر سال ۱۳۲۵ در سایه سار آسمان شهرستان آستانه اشرفیه چشم به جهان گشود و قدم در مسیری نهاد که با تلاش و تعهد و هنر همراه بود.

پیشینه‌ی زندگی هنری او دفتری‌ست که در بلندای بیش از نیم قرن به نگارش درآمده و از صفحات درخشانی چون  انتشار دو مجموعه شعر«آتش بناف گیا» و «کتان حوصله در ماهتاب»، تاسیس و مدیریت  انجمن ادبی قلم  همچنین کارگردانی نمایش‌هایی چون  «شال ترس ممد»،«اویی»، «جنگل خوس»، «در حضور باد»، «خرقه ارغوانی» و «دخمه» نشان دارد. او  معلم بود  و در مقاطعی از زمان بعنوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه  و همچنین  در کسوت معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مشغول به خدمت بود.

 میرمحمود فخر موسوی  بامداد ۳۰ شهریور به دنبال مدتی تحمل رنج بیماری در شهر زادگاهش چشم از جهان فرو بست  اما روشنای اشعارش درمحافل شعر آیینی گیلان  و ردپای او بر خاک صحنه نمایش از یادها نخواهد رفت؛ او که سروده بود: «فریاد را، فریاد را، از من بپرسید/ بیگاه رنج‌آباد را از من بپرسید/ مجنون حسرت‌نوش صحرای دریغم/ شعر بلند یاد را، از من بپرسید».

 لازم به ذکر است، خانواده استاد فقید مرحوم «میر محمود (امیر) فخر موسوی» زمان و مکان تشییع و خاکسپاری این استاد فقید و برجسته حوزه فرهنگ و هنر گیلان را اعلام کردند.

بر اساس این اطلاعیه پیکر مرحوم «فخر موسوی» ساعت ۱۰ صبح فردا (چهارشنبه) از حرم مطهر سید جلال الدین اشرف آستانه تشییع می‌شود. همچنین با موافقت خانواده دکتر محمد معین، این استاد فقید حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان در جوار آرامگاه استاد معین به خاک سپرده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.