پیکر حسین اصلانی در گیلان آرام گرفت

0 716

پیکر«حسین اصلانی» آهنگساز معاصرگیلانی که برای تدفین در زادگاهش هفته گذشته از نیویورک به ایران منتقل شده بود به دلیل بارش سنگین برف و نبود امکانات بعد از چند روز در شاقاچی گیلان آرام گرفت.

پیکر زنده یاد حسین اصلانی آهنگسازایرانی و خالق برخی از آثار محمد نوری بنا به وصیت وی، از نیویورک به گیلان منتقل شد تا در زادگاهش روستای شاقاجی، همانجا که سال ها پیش تر به یاد مادر، دو مدرسه بنا نهاد، به خاک سپرده شود. این مراسم با حضور جمعی از هنرمندان کشور، استان و مردم علاقمند و دغدغه مند به هنر و موسیقی برگزار شد.

زنده‌ یاد حسین اصلانی در سال ۱۳۴۰ به عنوان آهنگساز، تنظیم‌کننده و پیانیست در رادیو و تلویزیون ملی ایران مشغول به کار شد و برای بسیاری از خوانندگان و آهنگسازان صاحب‌نام از جمله محمد نوری، محمد سریر و فریدون شهبازیان قطعاتی را تنظیم کرد.

کتاب «دوباره می نوازمت» خاطرات حسین اصلانی نوازنده و آهنگساز معاصر گیلانی از سوی واحد موسیقی حوزه هنری گیلان به نگارش و تدوین «پیمان برنجی» با همکاری انتشارات فرهنگ ایلیا منتشر شده بود.

در زندگی نامه اصلانی آمده است: وی پس از تحصیل در مقطع ابتدایی در سال ۱۳۳۲به دلیل فعالیت سیاسی ناگزیر به تهران مهاجرت کرد. درهمان سال‌ها توانست در خلال تحصیل درمقطع متوسطه به هنرستان موسیقی در رشته موسیقی کلاسیک راه یابد و از محضراستادانی چون خانم تاتیانا خاراتیان در نوازندگی پیانو، فریدون فرزانه برای تئوری و سلفژ و هوشنگ استوار در دروس هارمونی، ارکستراسیون و آهنگ‌سازی کسب دانش کند.

وی در سال ۱۳۵۱، با مهاجرت به آمریکا تحصیلات خود را  تا مقطع کارشناسی ارشد  رشته آهنگ‌سازی موسیقی معاصر و ارکستراسیون ادامه داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.