کتابخانه مرکزی رشت را بازگشایی کنید

استاندار خطاب به دستگاههای اجرایی و شهرداریها

0 972

استاندار گیلان مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداری رشت را مکلف کرد در سریع‌ترین زمان، نسبت به رفع موانع گشایش کتابخانه مرکزی رشت اقدام کنند.«اسدالله عباسی» در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، برخورداری از کتابخانه‌ای با استانداردهای لازم را حق مردم گیلان دانست و بر رفع موانع بازگشایی ان تأکید کرد.

وی همچنین به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری وظیفه نظارت بر انجام این مهم و به اداره‌کل کتابخانه‌های استان، برنامه ریزی تأمین اعتبار تجهیز کتابخانه مرکزی رشت را محول کرد.

استاندار گیلان از شهرداری‌ها خواست نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی اهتمام کافی داشته باشند.

رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز دراین جلسه خواستار استفاده ازظرفیت خیران نیک‌اندیش در حوزه اهدای کتاب و در ساخت و تجهیز کتابخانه ها، استفاده شد.

در همین رابطه «پریسا کرمی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از کوتاهی شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون تنها ۶ درصد این سهم پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت فضای کتابخانه‌ای استان مطلوب نیست افزود: به ازای هر مخاطب، یک متر و ۲۸ سانتی متر فضای مطالعه در استان وجود دارد. همچنین سرانه فضای مطالعه در رشت ۴۶ سانتی متر به ازای هر مخاطب است.

وی به پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی کتابخانه مرکزی رشت، ادامه داد: این پروژه مهم به دلیل کمبود اعتبار و انشعابات کتابخانه‌ای در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیمه کاره مانده است.

گقتنی است کتابخانه مرکزی رشت بعد از ۱۷ سال زمان ازشروع به ساخت آن درمردادماه گذشته با حضور معاون رییس جمهور افتتاح شد اما به دلیل عدم تجهیز و بدهی به شهرداری تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.