کرونا با ۱۰۴ نفر بستری در گیلان رکورد زد

آغاز موج سوم کرونا در گیلان

0 314

پیش بینی ها وهشدارها درخصوص افزایش مبتلایان به کرونا درگیلان خیلی از زودتر از آنچه که مسوولان انتظار داشتند رنگ واقعیت به خود گرفت و به گفته‌ی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، امروز ۱۰۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شدند و براین اساس موج سوم پاندمی کرونا ویروس، رسما درگیلان آغاز شد.

درحالی بستری ۱۰۴ نفر طی یک روز دراستان رکود زد که پیش ازاین در ماههای گذشته  ورودی روزانه به بیمارستانهای گیلان روی عدد ۷۰تا ۶۰ نفر ثابت مانده بود.

«ارسلان سالاری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام بستری ۱۰۴ بیماری مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: متأسفانه علی‌رغم هشدارهای مکرر متخصصان و متولیان حوزه سلامت مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برخی از مردم همچنان نسبت به این هشدارها بی‌توجه‌اند. این درحالیست ‌که موج سوم پاندمی کرونا در استان آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۳۸۹ بیمار در کل بیمارستان‌های استان بستری هستند،گفت: همزمان با افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا، تعداد فوتی‌ها نیز در گیلان به شکل قابل ‌توجهی افزایش‌یافته است بیان کرد: با فعال‌تر شدن ویروس کرونا دراستان و شیوع آن تعداد بستری‌ها به‌صورت صعودی در حال افزایش و تعداد ترخیصی‌ها نیز از مراکز بیمارستانی در حال کاهش است.

گفتنی است درحال حاضر ۲۹۹ نفر در بیمارستان‌های دولتی و ۹۰ نفر در بیمارستان‌های خصوصی بستری هستند. همچنین روزهای گذشته اعلام شد ۱۰ کودک به جمع بستری شدگان کرونا در گیلان اضافه شدند.

پیش از این مسوولان استان نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در پی سفرهای انجام شده به گیلان در تعطیلات محرم و پایان صفر هشدار داده بودند. اما درمجموع بیش از ۶۰۰هزار خودرو مسافرین توانستند درغیاب محدودیت و منع تردد وارد استان شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.