یک بام و دوهوای صدور برگه تردد

0 695

سه روز از اجرای محدودیتهای ترددی آذرماه در گیلان گذشته است. در این سه روز شهروندان استان به خصوص آنهایی که نیازمند دریافت برگه‌ی تردد بین شهری بودند از اظهارات متناقض و ناهماهنگ مسوولان ستاد کرونای استان سردرگم شده اند.

اخبار ضد و ننقیض از لغو یا اجرای ممنوعیت ترددی در ساعات مختلف و یا ازدحام مردم در فرمانداریها برای دریافت برگه تردد که پس از آن اعلام شد به سایت فرمانداری یا استانداری گیلان مراجعه کنند انبوهی از سرگردانی را برای مردم باقی گذاشته است.

دعوا بر سر چگونگی اجرای محدودیتهای ترددی طی سه روز اخیر و ارایه‌ی اظهارات  متناقض از سوی مسوولان، مشکلاتی را برای برخی از شهروندان که نیازمند تردد بین شهری هستند به وجود آورده است. بطوریکه برخی از مردم آنگونه که باید اجرای این محدودیتها را جدی نگرفتند و بی توجه به جریمه شدن، روانه‌ی جاده ها شدند. از اینرو امروز جانشین ستاد کرونای استان از صدور برگ جریمه برای ۱۵۰۰ خودرو در استان خبر داد.

«محمود قاسم نژاد»جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای گیلان با اشاره به غیرحضوری شدن صدور  برگه اعلام کرد: زیرساخت‌های لازم برای مراجعه‌ی غیرحضور شهروندان برای دریافت برگه تردد فراهم شده و از امروز شهروندان می‌توانند به پرتال فرمانداری‌ها به نشانی Gilan.ir  و بخش صدور برگ تردد مراجعه و فرم مربوطه را پر کنند تا بررسی لازم برای واجد شرایط بودن آنها برای دریافت برگه تردد بررسی و سپس از طریق پیامک به آنها اعلام شود. از امروزهیچ برگه ترددی به صورت حضوری در فرمانداری‌ها صادر نخواهد شد.

قاسم نژاد گفت: تاکنون ۱۲ هزار برگه تردد برای خودروها در استان صادر شده است. همچنین توسط پلیس راهور استان سه خودرو توقیف و از ورود سه هزار و ۳۰۰ خودرو نیز جلوگیری به عمل آمد.

از سوی دیگر«علی فتح‌اللهی» فرماندار رشت که در روز اول اجرای محدودیتها با حواشی ازدحام شهروندان در فرمانداری رشت مواجه شد از راه اندازی زیرساخت الکترونیکی و غیرحضوری صدور برگه تردد از طریق پرتال فرمانداری رشت خبر داد و گفت: از امروز به هیچ وجه به مراجعه حضوری به فرمانداری جهت صدور برگه تردد پاسخی داده نخواهد شد.

وی گفت: از امروز صدور برگه تردد به صورت غیر حضوری و با مراجعه به پرتال فرمانداری رشت به آدرس rasht.gilan.ir  انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.