۱۸۰ بیمار بدحال کرونایی در بیمارستان های گیلان

در ویدیو کنفراس دکتر سالاری با رییس جمهور مطرح شد:

0 471

در حالیکه روز گذشته نماینده تام الاختیار وزرات بهداشت درگیلان ازنزولی نبودن کاهش مبتلایان به ویروس کرونا در گیلان خبر داد امروز « ارسلان سالاری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از بستری ۱۸۰ بیمار بدحال در مراکز بیمارستانی استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر از این بیماران به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

«سالاری»  که از طریق ویدیو کنفرانس به «حسن روحانی» رییس ستاد مقابله با کرونا در کشور در خصوص آخین آمار مبتلایان و اقدامات انجام شده در بیمارستانهای استان گزارش می داد به افزایش  زیرساخت های تخت های مراقبت ویژه در گیلان اشاره کرد و گفت: بیمارستان رازی سانتر بیماری کرونا است و روزانه ۳۰۰ بیمار در ۱۸ بخش بستری شده و در تلاشیم تا ۳۰ تخت ICU در این بیمارستان راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد یک هزار تخت نقاهتگاهی آمادگی داریم و اولین نقاهتگاه کشور با ظرفیت ۱۸۴ تخت در استان گیلان راه اندازی شده افزود: با احتساب مراکز نقاهتگاهی در شهرستان ظرفیت تخت ها به ۵۰۰ رسیده و با همکاری ارتش زمینه افزایش تخت های نقاهتگاهی تا یک هزار تخت نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در ادامه با بیان اینکه پنج درصد کرونایی های گیلان مسافرهستند، افزود: متاسفانه حضور مسافران در گیلان علاوه بر شیوع آن در داخل موجب افزایش شیوع آن در سایر استان ها می شود.

وی درباره کمبود تجهیزات بهداشت فردی و درمانی در استان گیلان گفت: تجهیزات و کادر درمان به اندازه مردم  در استان وجود ندارد و لازمست سیر تولید تجهیزات و واردات ملزومات بهداشت فردی کادر درمان در گیلان تسریع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار کرد: از چهار هفته پیش تاکنون افزون بر هفت هزار بیمار در ۲۹ بیمارستان دولتی و خصوصی بستری شده که پنج هزار و ۵۰۰ نفر از این بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند.

وی در پاسخ به سئوال رئیس جمهوری مبنی بر اینکه چرا کادر درمانی گیلان بیمار شده و تعدادی نیز جانشان را از دست دادند، گفت: به دلیل دیر متوجه شدن از شیوع ویروس کرونا در گیلان و افزایش بار بیماری در این استان، به لحاظ تجهیزات فردی و بهداشت فردی کادر درمان نیز در مضیقه بودیم و بعضا نیز هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.