افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در استان

0 464

تاکید بروی شستشوی مداوم دست و صورت در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا موجب افزایش مصرف آب شرب در گیلان شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از کاهش فشار آب در استان خبرداد و گفت: آب تصفیه ‌شده در استان  دارای حد مشخص است و در بعضی از ساعت روز به دلیل افزایش مصرف با افت فشار و‌ قطعی آب مواجه می‌شویم.

«سید محسن حسینی» اشاره به میزان آب مصرفی در گیلان افزود: از زمان شیوع کرونا در استان و‌ به دلیل رعایت بهداشت فردی و شست و‌ شوی دستان میزان مصرف آب در استان با افزایش ۲۵ درصدی مواجه شدیم.

وی با تأکید بر ورود منابع آبی جدید برای جبران افزایش مصرف در استان گیلان گفت: با نزدیک شدن به ایام پایان سال و با شیوع کرونا در استان در روزهای گذشته میزان آب مصرفی در استان و در بعضی مواقع به بیش از ۴۰ درصد رسیده و باعث فشار به شبکه‌های توزیع‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اذعان به اینکه میزان آب تصفیه‌شده در استان دارای یک حد مشخص است، تصریح کرد: در روز و در ساعات پیک مصرف بخشی از آب ذخیره ‌شده در استان را وارد شبکه توزیع می‌کنیم تا میزان قطعی و افت فشار آب در استان به حداقل برسد.

حسینی یکی از دلایل افت فشار آب در بعضی از ساعت روز را کم شدن آب در مخزن تصفیه‌خانه استان دانست و بیان کرد: در بعضی از ساعات روز به‌ مانند بعدازظهر میزان آب مصرفی در استان افزایش پیدا می‌کند و به علت کاهش آب مخزن در بعضی از مناطق استان با کاهش فشار و یا قطعی آب مواجه می‌شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.