بارش ۸۰ سانتی متری برف در شهرستان املش

0 493

بارش برف که ازغروب چهارشنبه تا صبح پنجشنبه بیشترمناطق گیلان را دربرگرفت، ۵۰ روستای ییلاقی و کوهستانی شهرستان املش را به شدت درگیر کرد. بطوریکه در برخی روستاها ارتفاع برف از ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر گزارش شده است. این درحالیست که پلیس راه گیلان از باز بودن همه جاده‌های اصلی و فرعی استان خبر داده است.

«محمد رنجبر» فرماندار شهرستان املش به ایسنا گفت: ارتفاع برف در مناطق ییلاقی این شهرستان از جمله روستاهای بویه کشمش و خصیل دشت تا ۷۰ سانت و امام و کاکرود تا ۶۰ سانت اعلام شده است.همچنین در رودبارسرا، گرمابسرا، شوئیک، تماجان، سرتربت، هلوچالک، شهرسمام، باباجان، دره سیاه کوه، کجید، مربو و لرود نیز ۵۰ سانت برف باریده است.

وی با اشاره به باز گشایی راه های اصلی این شهرستان افزود: راه های فرعی نیز با تلاش اکیپ های راهداری در حال بازگشایی است و خوشبختانه تاکنون گزارشی از قطعی آب، برق، گار و سایر مشکلات نداشتیم. درحال حاضر کار برف روبی بوسیله نیروهای راهداری ملکوت به سمت شوک در محور اصلی آغاز شده و در محور بلوردکان به سمت هلودشت به وسیله نیروهای راهدارخانه بخش مرکزی بازگشایی شده که درصورت مساعد بودن شرایط جوی تا خصیل دشت و روستای شلیشه نیز بازگشایی انجام می‌شود.

درعین حال«علیرضا پندار» بخشدار رانکوه املش نیز از وقوع حریق در یک واحد دامداری در گوشت پزان و تلف شدن ۲۴ راس دام در این شهرستان خبر داد و گفت: به علت عدم راه دسترسی ماشین‌های آتش نشانی به دامداری و حجم زیاد شعله‌های آتش، اهالی روستا موفق به مهار آتش نشدند. وی میزان خسارت وارده به این دامداری را بیش از۲۰۰ میلیون تومان برآورد و تصریح کرد: علت این آتش سوزی دردست بررسی است.

گفتنی است «محمد رضا حسن زاده» رییس مرکز کنترل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان نیز خبر داد: با وجود بارش برف تاکنون، هیچگونه قطعی روی خطوط و ایستگاه‌های فشار قوی پیش نیامده که منجر به بی برقی مشترکین گیلان شود. جمعیت هلال احمر استان نیز اعلام کرد: در شب گذشته امداد گران به ۲۰ خودروی در راه مانده امداد رسانی کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.