۲۴ تا ۴۰ سال

میانگین سن اعتیاد در گیلان اعلام شد؛

0 231

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، میاگین سن اعتیاد در دستگیرشدگان کانون‌های جرم استان را بین ۲۴ تا ۴۰ سال اعلام کرد.

به نقل از ایسنا، «سرهنگ علی احمدپور» با اشاره به اعتیاد آشکار و پنهان، گفت: متأسفانه اعتیاد در نوجوانان و جوانان پنهان است و این افراد در گردهمایی دوستان مصرف دارند؛ براساس بررسی‌های کارشناسی به لحاظ سن اعتیاد، ۹۰ درصد اعتیاد در گیلان بین سنین ۲۳ تا ۴۰ سال خودش را نشان می‌دهد. این درحالیست که گیلان یک استان فرهنگی است و فرهنگ در گیلان نمود زیادی دارد . از اینرو وضعیت اعتیاد در این استان به نسبت بسیاری از استان‌ها بهتر بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، تریاک، حشیش، هرویین و شیشه را به ترتیب مواد مخدر معروف در شبکه توزیع و مصرف استان اعلام کرد و افزود: مواد جدید و روان گردان در گیلان کم دیده می‌شود.

احمدپور، اعتیاد را در گیلان بیشتر سنتی دانست و عنوان کرد: غالب افراد معتاد مصرف تریاک دارند و در گام‌های بعدی اعتیاد شاهد مصرف هرویین و حشیش و شیشه هستیم.

وی از کشف و ضبط چهار تن انواغ مواد طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: طی این مدت بالغ بر ۴۰ باند مهم تهیه و توزیع را در سطح استان شناسایی و منهدم کردیم. طی سه ماهه امسال نیز با تلاش‌های صورت گرفته ماموران مبارزه با مواد مخدر استان موفق به کشف و ضبط بیش از یک تن انواع مواد مخدر و شناسایی ۱۲ باند مهم تهیه و توزیع شدیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان همچنین از شناسایی و دستگیری بیش از ۶۵۰۰ قاچاقچی و توزیع کننده خرد و نگهداره مواد خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۸۹۰ مرحله عملیات اطلاعاتی انجام دادیم که منجر به کشف یک تن مواد مخدر شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به ارتباط مصرف مواد با وقوع جرم و جنایت، تصریح کرد: متأسفانه ۶۰ درصد زندانیان فعلی استان مرتکب جرایم مواد مخدر هستند و یا در قبال اعتیاد ضرب و شتم و درگیری و نزاع و حتی قتل داشتند؛ همچنین ۴۷ درصد بانوان زندانی با مسائل اعتیاد و شبکه توزیع مواد درگیری دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.