احداث سه اسکله جدید در منطقه‌ی آزاد انزلی

0 907

مدیرمجتمع بندری کاسپین منطقه‌ی آزاد انزلی از احداث سه پست اسکله دربندر کاسپین تا نیمه اول سال آینده خبر داد.

بندرکاسپین درمنطقه آزاد انزلی به عنوان یک بندر نسل سوم، یکی از مهمترین زیرساخت های تجاری ایجاد شده درسطح مناطق آزاد کشور است که با توجه به موقعیت ممتاز این منطقه درسطح بازارهای جهانی و قرارگرفتن درمسیر کریدورهای بین‌المللی و اتحادیه اوراسیا نیازمند ارتقای ظرفیت های حمل نقل کالا و بهره گیری از اقتصاد دریا محور است.

امروز«افشین عزیزی» مدیرمجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به ایرنا گفت: فرآیند احداث سه پست اسکله در بندر کاسپین منطقه‌ی آزاد انزلی درحال انجام است و تا نیمه اول سال آینده این سه پست اسکله شامل ۲ مورد آن توسط بخش خصوصی و یک پست اسکله هم توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می شود.

وی با بیان اینکه زمان بهره برداری این اسکله ها  نیمه‌ی نخست سال آتی پیش بینی شده است اضافه کرد: درمجموع ۲۲ پست اسکله درمنطقه‌ی آزاد انزلی طراحی و برنامه ریزی شده است که از این تعداد تا کنون سه پست اسکله مورد بهره برداری قرار گرفته که ۲ پست آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی به انجام رسیده است و هم اینک مقدمات احداث سه مورد دیگر در دست انجام است.

عزیزی درادامه گفت: با ساخت سه پست اسلکه‌ی جدید که درمجموع به ۶ پست اسکله افزایش پیدا می‌کند ، سالانه تا ۲ میلیون تن کالای فله، کانتینری، سوخت و سایر اقلام تخلیه و بارگیری می‌شود. همچنین با تکمیل زیرساخت های موجود، امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار تن را نیز فراهم خواهد شد.

درهمین رابطه پیشتر«محمد ولی روزبهان» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در نشست تخصصی توسعه زیرساخت‌های تجاری منطقه آزاد انزلی با اشاره به بازار تجاری کشور روسیه در زمینه‌ی صادرات مواد غذایی و صادرات کانتینری گفته بود: درفاز نخست ۱۵ پست اسکله به منظورتامین کالای اساسی کشور و صادرات محصولات تولیدی به کشورهای همسایه در بندرکاسپین با مشارکت بخش خصوصی به بهره خواهید رسید.

روزبهان تاکید کرد: منطقه‌ی آزاد انزلی با دارا بودن پسکرانه‌ی ۳۵۰ هکتاری ، بزرگترین پسکرانه در استان و یکی ازبزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود و وجود شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی در این پسکرانه، برخورداری از مرکز نمایشگاهی منطقه و مجتمع های تجاری  از مزیت های منحصر به فرد مجتمع بندری کاسپین است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.