افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی در رشت

0 780

درحالیکه بیش از سه ماه ازهمزمانی گرانی بنزین و افزایش قیمت قطعات خودرو می‌گذرد، شیوع ویروس کرونا، رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و محدود شدن سوار کردن مسافر در تاکسیهای درون شهری ضرر و زیان را متوجه این صنف کرده است. با این حال رانندگان تاکسی مجاز به افزایش نرخ نبوده و می بایست همان نرخ قبلی را از مسافران دریافت می کردند. این موضوع از نظر اقتصادی آسیب زیادی برای رانندگان تاکسی به دنبال داشت.

تاکنون نیز شورای اسلامی شهر رشت هیچ تغییری در افزایش نرخ کرایه‌یَ تاکسی‌ها اعمال نکرده بود. این در حالیست که لایحه‌ی افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها از سوی سازمان حمل بار و مسافر شهرداری رشت نیز در ابتدای اردیبهشت ماه به شورای اسلامی شهر رشت ارایه شده بود.

در همین رابطه  شب گذشته اعضای شورای اسلامی رشت با لایحه‌ی افزایش ۱۰ درصدی بهای بلیت اتوبوس درون ‌شهری و افزایش ۲۰ ‌درصدی کرایه‌ی تاکسی در رشت موافقت کردند. «اسماعیل حاجی پور» رییس شورای اسلامی شهر رشت درخصوص افزایش نرخ تاکسی و بلیط اتوبوس گفت: جلسات مختلفی در این خصوص برگزار شد. در شهر رشت به مدت دو سال درنرخ تاکسی‌ها افزایش نداشتیم و هیچ خدماتی هم به تاکسی دارها نداده بودیم.

پیش ازاین «محمد نوری هریس» مدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری رشت نیز با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا، استفاده مردم از تاکسی کاهش یافته و از سوی دیگر رانندگان حق افزایش نرخ کرایه ها را ندارد گفته بود: در راستای حمایت از رانندگان ناوگان تاکسیرانی رشت، علاوه بر ارسال لایحه‌ی افزایش نرخ تاکسی به شورای شهر،  اتحادیه‌ی تاکسیرانی کل کشور با یکی از بانک‌ های عامل برای پرداخت وام قرض الحسنه به این قشر توافق کرده‌اند. این وام به رانندگان تاکسی که در ایام کرونا در سطح شهر فعال بوده اند، پرداخت می‌شود. شناسایی و تایید آنها از سوی معتمدین و بازرسان درخط های ویژه تاکسی انجام می‌گیرد.

گفتنی است در شهر رشت با جمعیت روزانه یک میلیون نفر، ۸۲ خط تاکسیرانی با ۶ هزار تاکسی به فعالیت مشغول هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.