اینترنت به براگور رسید؛

84 روستای گیلان همچنان بدون اینترنت

1 645

دانش‌آموزان روستای براگور بلوکات رودبار که اوایل این هفته، تصاویر نشستن آنها در کنار جاده برای دسترسی به سامانه‌های آموزش آنلاین و شبکه‌ی شاد خبرساز شده بود، از امروزآنلاین شدند.

شنبه‌ی گذشته، پس از انتشار تصاویری از حضور دانش‌آموزان روستای براگور در کنارجاده برای اتصال به سامانه‌های آموزش آنلاین، «محمدجواد آذری‌جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن دستوری خطاب به مدیرکل فاوای استان گیلان برای حل این مشکل، قول داده بود به زودی دانش‌آموزان این روستا آنلاین شوند. در نهایت فشار رسانه‌های جمعی و دستور وزیر ارتباطات به تقویت زیر ساختهای ارتباطی روستای براگور بخش بلوکات منجر شد.

امروز«فرزاد توکلی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از بهبود دسترسی به اینترنت در روستای براگور خبر داد و گفت: هردو اپراتور ایرانسل و همراه اول در این روستا فعال شده و سریعا با بهینه سازی پارامترهای سلول‌های دکل مخابراتی، پوشش آنتن‌دهی بهتر شده است.

اما نبود زیرساخت‌های سرویس اینترنت پرسرعت بر بستر تلفن همراه تنها مشکل روستای براگوربخش بلوکات رودبار نیست. شهریور گذشته بود که همزمان با بازگشایی مدارس و ضرورت دسترسی همه‌ی دانش آموزان به آموزشهای آنلاین، اعلام شد ۸۴ روستای گیلان که شامل ۱۰۳ مدرسه می‌شود به شبکه‌ی ملی اطلاعات و اینترنت دسترسی ندارند.

پیش از این وزارت ارتباطات و فناوری مکلف شده بود براساس برنامه‌ی ششم توسعه و در راستای دسترسی مدارس به اینترنت، کلیه‌ی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل کند. درعین حال مدیرکل ارتباطات و فاوای استان پایین بودن سرعت اینترنت در روستاها را ناشی از نبود زیرساخت ارتباطی در پایین بودن شکاف دیجیتالی اعلام کرده و وعده داده بود: با برنامه ریزی مناسب و تامین منابع مالی تمامی روستاهای استان تا پایان سال جاری دارای پوشش ارتباطی بالای ۷۰ درصدی خواهند شد.

براساس آمارهای اعلام شده از دستگاه‌های ذیربط، تا کنون ۷۳ درصد از مدارس استان در سطح شهری و روستایی به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل هستند و ۳۵ درصد دانش آموزان روستایی به آموزش آنلاین دسترسی ندارند.

لازم به ذکر است درحالیکه وزیر ارتباطات به مدیرکل استان گفته بود تا زمان حل مشکل دانش آموزان حق ندارد به خانه برگردد، اما مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با وجود آمارهای موجود از عدم دسترسی برخی روستاهای استان به اینترنت، انتشار این تصاویر را شیطنت رسانه ای یک دانش آموز دبیرستانی عنوان کرده بود.

1 نظر
  1. خانی می گوید

    سلام پس از گذشت دو سال اینترنت ایرانسل راه اندازی نشده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.