بحرانی به نام کاهش خطر کرونا

قربانی مطرح کرد:

0 325

«محمدحسین قربانی» نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مدیریت کرونا در گیلان با تاکید بر اینکه عادی جلوه دادن شرایط وشکل گیری این باور در مردم که بحران و اپیدمی کرونا کاهش یافته، شروع خطر و بحرانی بزرگ برای همه مردم نه تنها در گیلان که در کشور است، گفت: خطر بیخ گوش ماست.

قربانی با اشاره به افزایش ترددها در سطح شهرها و معابر در یکی، دو روز اخیر و ابراز نگرانی از آن افزود: تصمیمات اخیر و طرح برخی مباحث از سوی مسئولان نباید موجب شود حساسیت مردم نسبت به این ویروس کاهش یابد و تصور شود شرایط عادی شده است.

وی با بیان اینکه دوگانگی در مواضع و سخنان مسئولان مردم را سر دو راهی قرار می‌دهد، عنوان کرد : پروتکلی در رابطه با این مقابله در حال ارائه است و رئیس جمهوری هم امروز تاکید کرد که همچنان باید یک سوم نیروهای ادارات در محل کار حاضر و بقیه به صورت دورکاری فعالیت کنند.

وی افزود : به عنوان یک کارشناس باور دارم و بارها هم اعلام کرده ام؛ این ویروس حد و مرز نمی‌شناسد و حلقه‌‌ی اتصالی آن همچنان نه تنها در این استان و کشور که در دنیا برقرار است و حتی برخی کشورها چون چین که قرنطینه را برداشتند دوباره ناچار به برقراری آن شدند.

وی تصریح کرد : الان نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی از بابت فضای کسب و کار، معیشت و اقتصاد مردم مطرح است که مقوله‌ی مهمی است و باید در این شرایط برای آن راهکاری مناسب و کارشناسانه ارائه کرد اما نباید مردم تصور کنند که شرایط عادی شده و می‌توانند زندگی خود را به روال معمول بازگردانند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت گیلان در شرایط نسبی باثباتی از نظر شیوع کرونا قرار دارد، گفت : درتلاش هستیم با روند کاهشی آمار مبتلایان و افراد بستری، بیمارستان های خصوصی و نیز بخشی از ظرفیت بیمارستان های دولتی را دوباره به درمان ها الکتیو و اورژانسی و سایر بیماران نیازمند درمان، اختصاص داده و از زیر بار درمان بیماران کرونایی خارج کنیم که این امر وابسته به همراهی و همکاری مردم است .

قربانی با بیان اینکه هفته هاست که خدمت رسانی بیمارستان ها به دلیل بحران شیوع کرونا به بیماران غیرکرونایی مختل شده، ابراز امیدواری کرد : با تداوم همراهی مردم در رعایت توصیه ها و در خانه ماندن؛ بیمارستان ها و مراکز درمانی بتوانند از این پس بخشی از خدمات معمول خود به بیماران اورژانسی در سایر بخش ها را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.