بدهی‌های میلیونی شهرداری‌ها به سایت سراوان رشت

0 391

روزانه ۸۰۰ الی هزار تن زباله شهری و روستایی به سایت پسماند زباله در سراوان رشت حمل و دفن می‌شود. این پروسه از ۳۰ پیش تا کنون ادامه داشته و چالش های زیست محیطی و بهداشتی زیادی برای مردم منطقه سراوان به همراه داشته است. این درحالیست که نیمی از این زباله از شهرها و بخشهای اطراف رشت به دلیل نبود زمین مناسب جهت دفن به این مرکز انتقال پیدا می‌کند.

حمل زباله های شهرداری شهرستان رشت به مرکز دفن زباله و هزینه های دفن بهداشتی در این مکان توسط شهرداری رشت انجام می شود.

«محمدعلی ویشکایی » معاون عمرانی فرماندار شهرستان رشت در جلسه‌ی بررسی پسماند عادی و عفونی زباله ها در فرمانداری رشت گفت: شهرداریهای بخش های شهرستان به شهرداری رشت بدهکار هستند.

وی در خصوص پرداخت بدهی شهرداران در حوزه پسماند افزود: شهرداری خمام ۳۱ میلیون تومان، شهرداری کوچصفهان ۷۶ میلیون، خشکبیجار ۷۲ میلیون تومان و لشت نشاء ۷۱ میلیون تومان به سایت دفن زباله سراوان بدهی دارند که باید هر چه زودتر پرداخت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت افزود: شیرابه زباله هنگام انتقال آن توسط ماشین های زباله‎ بر در سطح شهر ریخته می شود و و اگر این ماشین ها تعمیر نشوند، شهرداری رشت دیگر این خودرو ها را پذیرش نمی کند.

ویشکایی با بیان این مطلب که زباله ۶ شهرستان به سایت سراوان ریخته می شود، گفت: همه ما به مردم سراوان بدهکار هستیم و تمام اقداماتی که انجام می شود برای رفع مشکلات مردم روستای سراوان است.

گفتنی است در ادامه جلسه «بابک رمضانی» معاون خدمات شهری شهرداری رشت از انعقاد قرارداد با سرمایه گذار درخصوص تفکیک زباله و جمع آوری زباله های خشک  از مبدا در شهرستان رشت خبر داد.

وی  گفت: تصفیه خانه سراوان رشت تا ۲۵ روز آینده به صورت آزمایشی کار خود را شروع می‌کند و بعد از ۱۰ روز به صورت رسمی کار تصفیه خانه آغاز می‌شود. رمضانی نیز از بدهی۳ میلیارد تومانی شهرداری انزلی در حوزه پسماند به شهرداری رشت خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.