بلاتکلیفی تکمیل خیابان « ۸ دی» رشت

0 1,349

در حالی که خیابان « ۸ دی» حد فاصل معلم به رشتیان سالها در انتظار آسفالت و بهره برداری قرار دارد، شهردار رشت در لایحه ای  جدید خواستار اتصال این خیابان به بلوار اصفهان در گلسار شد، لایحه ای که مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار نگرفت. خیابان هشت دی یکی از جدید ترین معابر و رینگ شهری رشت است که  احداث آن دردوره چهارم شورای شهر رشت کلید خورد وعلیرغم زیرسازی و آزاد سازی معابر تا کنون به زیر آسفالت و بهره برداری نرفته است.

«رضا رسولی » عضو شورای شهر درخصوص مخالفت شورای شهر رشت با این لایحه گفت: سالهای زیادی است که شهروندان رشتی در انتظار بازگشایی استادسرا تا رشتیان هستند. از سوی دیگرمدت هاست طرح تعریض خیابان سرچشمه رشت و بازگشایی خیابان های جدید نیمه کاره مانده است، لذا تصویب چنین لوایحی فاقد بحث هستند و باید اول تکلیف این  خیابان ها در شهر مشخص شود.

درجلسه علنی شورای شهر رشت لایحه  بازگشایی مسیر بلوار کوچکی( اتصال بلوار اصفهان گلسار به فاز ۲ معلم) به صورت دو فوریت بررسی شد که فوریت این موضوع مورد تصویب اعضای شورا قرار نگرفت.

شهرداری رشت به منظور ایجاد شرایط رفاه برای شهروندان و کاهش بار ترافیکی یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای درون شهری و ایجاد زیرساخت‌های توسعه و درآمد پایدار با استفاده از منابع مالی نوین و بخش خصوصی، لایحه‌ای جهت بازگشایی مسیر، طرح ایجاد بلوار کوچکی را به شورای شهر فرستاد.

در متن این لایحه آمده است: به منظور ایجاد شرایط رفاه برای شهروندان و کاهش بار ترافیکی یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای درون شهری و ایجاد زیرساخت‌های توسعه و درآمد پایدار با استفاده از منابع مالی نوین و بخش خصوصی، لایحه‌ای برای بازگشایی مسیر اتصال بلوار اصفهان گلسار به فاز ۲ معلم به شورای شهر ارایه می شود.

مسیر فوق به طول تقریبی ۲٫۱ کیلومتر و با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۷ میلیارد تومان برآورد شده که تأمین مالی آن به صورت ۱۰۰ درصد و به صورت قرارداد epcf در مدت ۲۱ ماه انجام می‌شود و بازپرداخت اصل و سود این پروژه از محل وصول عوارض و درآمدهای آتی حوزه پروژه است که بعد از اجرای مسیر مستهلک می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.