بی‌کیفیت‌ترین نوع گندم درگیلان توزیع می‌شود

0 336

«فرهاد دلق‌پوش» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: بی‌کیفیت‌ترین نوع گندم درگیلان توزیع می‌شود که مستقیماً روی کیفیت نان اثر می‌گذارد.

وی با اشاره به نگرانی‌های ایجادشده دربین صنوف و واحدهای تولید نان و شیرینی در گیلان افزود: لازم است دولت دراین زمینه چاره‌ای بیندیشد چون سلامت مردم بسیار متأثر از مصرف نان و محصولات با پایه آرد است.

وی تاکید کرد: از اواخرمردادماه امسال سامانه خرید شکر شرکت غله و خدمات بازرگانی بسته‌ شده و ما هیچ خرید شکری را برای شیرینی‌پزی‌ها نداشته‌ایم درحالی‌که گیلان قطب تولید شیرینی است و مصرف آن نیز تقریباً در استان بالا است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: درگیلان انبارهای خوبی وجود دارد که لازم است شکر و سایر اقلام پرمصرف درهمین استان انبار شوند و به دست مصرف‌کنندگان برسد.

سالهاست شهروندان گیلانی نسبت به کیفیت آرد و نان تولید شده در نانوایی ها گله مند هستند. کیفیت نامطلوب آرد و توزیع آرد درجه چندم به نانوایی ها ، پخت نانهای بی کیفیت و استفاده بیش از ۲۵ درصد نانوایی های استان از جوش شیرین، دور ریز نان را در گیلان افزایش داده است و این موضوع  یکی ازعلل تاثیرگذار افزایش میزان مصرف آرد بیشتر در استان بوده است.

وضعیت نا مناسب آرد توزیعی دراستان درحالی اتفاق می افتد که چند سالی است شرکت بازرگانی آرد وغله استان با مشکلات مدیریتی ناشی از واگذاری به بخش خصوصی مواجه شده است. عدم توزیع نامناسب آرد نانواییها و پرداخت نشدن به موقع حقوق کارمندان این شرکت از جمله مشکلات خصوصی سازی شرکت بازرگانی دولتی در گیلان بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.