افزایش مصرف نان در تابستان

تولید نان بی کیفیت در گیلان ادامه دارد

0 598

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواستار افزایش حداقل دو برابری سهمیه آرد استان گیلان شد و گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان گیلان ، سهمیه آرد استان باید افزایش یابد.

فرهاد دلق‌پوش گفت: با توجه به مشکلات و دغدغه‌های فراوانی که در این زمینه وجود داشت با ستاد تنظیم بازار کشور در راستای افزایش سهمیه آرد استان مکاتباتی انجام داده‌ایم.
به گزارش مرور، تاکید و توجه رییس سازمان صنعت ومعدن و تجارت استان به افزایش سرانه آرد استان در حالی است که سالهاست شهروندان گیلانی نسبت به کیفیت آرد و نان تولید شده در نانوایی ها گلایه دارند. کیفیت نامطلوب آرد و توزیع آرد درجه چندم به نانوایی ها ، پخت نانهای بی کیفیت و استفاده بیش از ۲۵ درصد نانوایی های استان از جوش شیرین، دور ریز نان را در گیلان افزایش داده است و این موضوع  یکی از علل تاثیرگذار افزایش میزان مصرف آرد بیشتر در استان بوده است. این درحالی است که بر طبق آمارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۷ کشور سرانه مصرف هر نفر در گیلان ماهانه ۷ کیلوگرم آرد است که از ۹ کیلوگرم گندم استحصال می شود.
همچنین به گفته رییس اتحادیه نانوایان شهرستان رشت احداث نانوایی های  بی رویه در استان از دیگر مشکلات این بخش است. به طوری که به ازای هر ۴۵۰ نفر یک نانوایی در گیلان وجود دارد که بیشترین تعداد نانوایی با توجه به جمعیت را شامل می شود. در شهرستان رشت نیز بالغ بر هزار واحد نانوایی در حال فعالیت هستند.
با شروع تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها موج اصلی سفرهای تابستانی به گیلان آغاز می شود. حضور گردشگران در استان علاوه بر ایجاد ترافیک و تولید زباله پیامدهای دیگری از جمله افزایش مصرف نان و صف های طولانی در برخی از نانوایی های شهرهای پر تردد استان را در پی دارد. ضمن اینکه الگوی مصرف و سبک خوراک مردم گیلان در سالهای اخیر بیشتر به سمت مصرف نان بوده و این مساله افزایش مصرف آرد را در گیلان به دنبال داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.