توزیع ۱۷۰ تن روغن سرخ کردنی در گیلان

معاون بازرگانی و صنایع غذایی جهاد کشاورزی گیلان:

0 336

معاون بازرگانی و صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی از توزیع ۱۷۰ تن روغن سرخ کردنی از امروز در بازار گیلان خبر داد.

«قاسم جوادزاده» با اشاره به فعالیت ۲ کارخانه تولید روغن در گیلان گفت: کارخانه روغن کندوج صومعه سرا از بعد از عید به دلیل تغییر مالکیت تعطیل است، ولی از فردا وارد چرخه تولید می‌شود، کارخانه بالک شهر صنعتی رشت نیز با تزریق مواد اولیه، روزانه ۳۰ تا ۴۰ تن روغن تولید می‌کند که با توجه به نیاز استان بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های اوکراین و روسیه از تامین کنندگان اصلی روغن خوراکی و دانه‌های روغنی در جهان هستند و جنگ این دو کشور باعث کمبود روغن در برخی کشور‌ها شده است گفت: هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی ۷۵ هزار تن مواد او لیه روغن وارد کشور کرد که سهم گیلان ۲ هزار و ۴۵۰ تن است که به کارخانه‌های کندوج و بالک تزریق شده است.

جواد زاده نیاز روزانه استان به روغن (سرخ کردنی و پختنی) را ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن اعلام کرد و گفت: نیاز روزانه استان به روغن سرخ کردنی ۸۰ تا ۹۰ تن است که با تزریق ۱۷۰ تن روغن سرخ کردنی در گیلان، کمبود این محصول پرمصرف در استان تا حد زیادی برطرف می‌شود.

وی از نظارت بازرسان کد دار سازمان جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، کارگروه تنظیم بازار شهرستان‌ها، قرارگاه امنیت غذایی، اتاق اصناف و پلیس امنیت اقتصادی، از کارخانه‌ها تا فروشگاه ها، بر تولید و عرضه همه محصولات غذایی به ویژه روغن خبر داد.

درهمین رابطه امروز«اسدالله عباسی» استاندار گیلان در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با اشاره به واردات روغن به میزان کافی از مرزهای جنوبی و شمالی، توزیع مناسب و اتصال حلقه‌ها به یکدیگر برای تسهیل دسترسی مردم به اقلام مورد نیاز تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در تأمین آرد، روغن، مرغ، گوشت، تخم مرغ و دیگر اقلام مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد، گفت: باید با نظارت جدی بر چرخه تولید تا توزیع، زمینه ایجاد نگرانی برای مردم برطرف شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.