حریم جاده‌های استان در تصرف مراکز خدماتی

0 550

گیلان سومین استان متراکم کشور بعد از تهران و البرز است . حجم سفرها و تردد انجام شده به آن، موجب بروز تصادفات جاده ای زیادی در این استان می شود.

براساس نتایج آمارهای پلیس راه گیلان تعداد ۲۴۳ نفر طی ۶ ماه نخست سال ۹۸ در حوادث رانندگی برون شهری جان خود را از دست دادند و بیش از ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

«حسین محمدپور» فرمانده سابق پلیس راه استان پیشتر گفته بود: مسیر رشت به لنگرود، تالش به آستارا و رشت به فومن جز مسیرهای پرتصادف گیلان است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۴۶ درصد از تصادفات جرحی و ۴۰ درصد از مجروحین ناشی از تصادفات استان در محورهای پرتصادف جاده های استان دچار سانحه شده‌اند.

محمد پور کمبود ایمنی و حضورصنوف و دستفروشان درکنارجاده ها وعبور و مرور روستاییان با وسایل نقلیه کشاورزی جاده های استان را از جمله علل اصلی وقوع تصادفات جاده ای بیان کرده بود.

درهمین رابطه امروز «محمد رضا نازک کار» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: استقرار مراکز خدماتی نظیر تعمیرگاه‌های خودرو در حاشیه راه‌ها مشکلات زیادی را در گیلان به ‌وجود آورده و حریم بسیاری از محورهای مواصلاتی استان توسط این مراکز اشغال شده‌ است.

وی  یکی از معضلات محورهای این استان را وجود مراکز خدماتی متعدد در حاشیه راه‌ها عنوان کرد و گفت: این چالش بزرگ به‌ ویژه در محور مواصلاتی رشت – فومن ابعاد پیچیده ‌تری به خود گرفته است و باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

 

محمدرضا نازک‌کار به وجود مراکز خدماتی متعدد در حاشیه راه‌های استان گیلان و اشغال حریم جاده‌ها،  توسط خودروهای تعمیراتی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان برای رفع این مشکل به تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های قضایی استان نیازمند است.

نازک‌کار ساخت و سازهای بی‌رویه در حاشیه راه‌ها و نصب تابلوهای تبلیغاتی که به طور مستمر جمع‌آوری می‌شوند را از دیگر چالش‌های فراروی مجموعه راهداری استان گیلان بیان کرد و گفت: بحث حاشیه ‌نشینی در محورهای مواصلاتی و نزدیک بودن فاصله شهرها، مشکلات زیادی را در گیلان ایجاد کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.