دخل و خرجی که نمی‌خواند

تحقق ۴۸ درصد مصوبات سفر رییس جمهوری به گیلان

0 225

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از تحقق ۴۸ درصد مصوبات سفر رییس جمهوری به گیلان خبر داد و گفت: گیلان رتبه دوازدهم را در خصوص تامین اعتبار کشور(۳.۳۴ درصد) دارد.

«شراره کاووسی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در خصوص آخرین وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت: این سفر ۱۲۹ مصوبه در سازمان برنامه و بودجه با تعهد ۷۱ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال داشت که تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۳۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال معادل ۴۸ درصد آن تحقق یافت و امسال نیز ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ابلاغ اعتبار انجام شد.

کاوسی گفت: بیشترین درصد تحقق به وزارت ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و وزارت نیرو تعلق داشت و برای ۲ پروژه آزاد راه گیلان نیز ۳۰۰ میلیارد تومان و برای پروژه راه آهن ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که ۳۲ درصد تخصیص اعتبار استان به این ۲ پروژه مهم انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه گیلان رتبه دوازدهم را در خصوص تامین اعتبار کشور(۳.۳۴ درصد) را دارد، میزان رشد اعتبارات استان را ۳۷ درصد اعلام کرد و افزود: افزایش اعتبارات سهم مناطق محروم در توزیع منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان‌ها به ویژه در مناطق محروم از دیگر اولویت‌های تعیین شده است.

کاووسی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۹۰ طرح نیمه تمام در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: با توجه به محدویت منابع این پروژه‌ها براساس دستور استاندار مبنی بر شروع نشدن پروژه جدید در استان، تمرکز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام معطوف شده است.

وی با بیان اینکه گیلان چهارمین استان با کمترین نرخ تورم در کشور است، افزود: سرعت رشد قیمت عمومی کالا و خدمات در استان گیلان کنترل و مهار شده است.

کاووسی با اشاره به تورم ۳۲ درصدی اجاره‌بها در گیلان اظهار کرد: حمل و نقل، بهداشت و درمان، نان و غلات، پوشاک و کفش و آب و برق و سوخت در ردیف‌های بعدی تورم قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.