زباله‌های چند صد تُنی و اعتبارهای تامین‌نشده‌ی میلیاردی

ساماندهی زباله‌های شهری و احیای رودهای رشت چشم‌انتظار چیست؟

0 389

احیای رودخانه‌ها و ساماندهی زباله‌های شهری رشت تقریبا در عمر تمام شهرداران رشت، دو معضل اساسی شهر بوده است. اما چرخه‌ی وعده‌ها و طرح وبرنامه‌های اجرا نشده به قوت خود باقی مانده و به نتیجه‌ی نهایی نرسیده است.

صبح امروز «ناصر حاج‌محمدی» در جلسه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه شهرداری رشت به مسائل محیط زیستی شهر اهمیت می‌دهد گفت: ساماندهی پسماند با ۹۱ میلیارد تومان اعتبار و بهسازی پروژه لندفیل سراوان از جمله طرح‌هایی است که شهرداری در این بخش به دنبال تحقق آن است.

حاج‌محمدی مهمترین مشکل شهر رشت را در حال حاضر معضل اکوسیستم شهری دانست و بار دیگر با تاکید به رها شدن تالاب عینک گفت: ما روزانه چیزی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن زباله از سطح شهر رشت جمع‌آوری می‌کنیم.

به عقیده حاج‌محمدی برای حل معضلات محیط زیستی رشت ابتدا باید از سرریز فاضلاب‌های خانگی و صنعتی در مسیر عبور گوهررود و زرجوب جلوگیری کرد و سپس برای این دو رودخانه جداره‌سازی کنیم.

حاج‌محمدی در انتها گفت: با وجود چنین مشکلاتی درآمد عمومی شهرداری به اندازه‌ای است که حتی پاسخگوی پرداخت مزایای پرسنل خود شهرداری هم نیست.

معضل رودخانه‌های رشت در حالی کماکان در صدر سخنرانی‌های مسوولان شهرداری قرار دارد که اسماعیل حاجی‌پور نیز امروز در مصاحبه با خبرنگاران تامین اعتبار این پروژه‌ها را منوط به مساعدت استاندار، معاون رییس جمهور و نمایندگان استان دانست. او اعتبار لازم برای این کار را ۴ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

حاجی‌پور همچنین از همکاری شهرداری با سپاه سخن گفت و اظهار کرد: برای چند پروژه مشترک از جمله ساماندهی رودخانه‌ها با قرارگاه خاتم همکاری کرده‌ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.