بستری ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان

0 319

این روزها در حالی که افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان دوباره روند نگران‌ کننده‌ای پیدا کرده است مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان دائما از رعایت نکردن موارد حفاظتی توسط مردم گله‌مندند.

آبتین حیدرزاده معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲ تیرماه در گفت‌و‌گو با ایسنا اعلام کرد روزانه ۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند. او در این مصاحبه نسبت به برگزاری مراسمات مختلف هشدار داد و گفت: در یک مراسم ۵۰۰ نفری بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از حاضران ناقلان بی علامت هستند.

این درحالی است که ۹ روز بعد یعنی صبح امروز ۲۱ تیرماه نیز حیدرزاده با اعلام بستری شدن ۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان از برگزاری مراسمات جمعی انتقاد کرد.

در حالی که در روزهای گذشته همسایه‌ی شرقی استان گیلان، یعنی مازندران در وضعیت هشدار قرار گرفت و هفت شهرستان آن به حالت قرمز درآمدند، هنوز تدبیری برای محافظت از گیلان در برابر موج شدید کرونا اندیشیده نشده است.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حالی که در مدت ۹ روز یک انتقاد را تکرار کرده و از روند رو به افزایش مبتلایان اظهار نگرانی کرده است که می‌داند هم مراسم‌های عروسی و عزا و هم تجمعات غیرضروری مداوم در استان برگزار می‌شود.

رعایت نکردن مردم تنها گوشه‌ای از پازل کرونا در گیلان است و با وجود گذشت بیش از چهار ماه از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران هنوز مسئولان درمانی استان عزمی برای فشار به دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برای محدودیت فعالیت‌ها ندارند.

برگزاری مراسم‌های جمعی در گیلان که یکی از آسیب‌پذیرترین استان‌ها در اسفندماه بود چه توجیهی دارد؟ آیا این موضوع هم به اقتصاد استان مربوط است؟

هزینه‌ای که برای درمان مبتلایان در یک جشن عروسی به پای دولت نوشته می‌شود بیشتر است یا جبران ضررهای مالی ناشی از تعطیلی چند ماهه تالارها و مراکز تجمع غیرضروری؟

حیدرزاده در مصاحبه امروزش با ایسنا گفته است: «نمی‌خواهیم اقدامی قهرآمیز برای پایان دادن به تجمعات داشته باشیم» مدارای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تجمعات این چنینی در حالی همچنان ادامه دارد که مشابه این رویکرد در اسفندماه نیز دیده شد؛ در حالی که گیلان از افزایش روز افزون تعداد مبتلایان رنج می‌برد و شبکه درمانی استان فشار زیادی را تحمل می‌کرد، محمدحسین قربانی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان نیز مدام از لفظ «برخورد قهرآمیز» استفاده می‌کرد اما تقریبا هرگز به انجام نرسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.