آتش سوزی در سراوان رشت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان خبر داد:

0 360

با شروع فصل گرما، احتمال آتش سوزی‌های عمدی و سهوی در جنگل و مراتع افزایش یافته است. روز گذشته نیز منطقه موشنگاه سراوان رشت دچار حریق و آتش سوزی شد.

سرهنگ«محمد قربانی لرد» فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی گیلان در گفت وگو با مرور، با بیان اینکه افزایش دمای هوا و وزش باد احتمال وقوع آتش سوزی در استان را افزایش داده دلیل وقوع آتش سوزی روز گذشته سراوان را نامشخص اعلام کرد اما گفت: با توجه به اینکه حریق از کنار جاده اصلی شروع و تا عمق یک هکتاری منطقه جنگلی موشنگاه گسترش یافت احتمال سهوی بودن آتش سوزی  توسط افراد عبوری دور از ذهن نیست.

وی با تاکید به اینکه آتش سوزی موشنگاه به شکل سطحی بوده و آسیبی به درختان منطقه وارد نشده افزود: بی توجهی و سهل انگاری بعضی از افراد هنگام عبور از عرصه‌های جنگلی احتمال وقوع آتش سوزی در این عرصه‌ها را افزایش داده داده است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد: حریق در بخش درختان دست کاشت کاج رخ داد و فقط درختان شکسته و در کف جنگل دچار آسیب شدند.

وی با اعلام اینکه پیش بینی می‌کنیم همزمان با افزایش دما شاهد وقوع حریق و آتش سوزی درعرصه های مختلف استان باشیم از آماده باش گشت‌های فعال و دیدبانهای حریق در جنگلهای استان خبرداد و گفت: در این خصوص به یگانهای مناطق مختلف  اعلام آماده باش شده است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی از شهروندان و گردشگران درخواست کرد مشاهدات و گزارشات خود از هر گونه آسیب به منابع طبیعی و حریق در عرصه های جنگلی و مراتع را به سامانه ۱۳۹ و یا تلفن ۱۵۰۴ اعلام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.