عدم مشاهده کرونا در گیلان

جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

0 503

بالاخره ورود ویروس کرونا به کشور تایید شد. از روز گذشته با رسانه ای شدن تایید مرگ دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و یک پزشک در اراک، فضای کشور جو ملتهبی به خود گرفته و نگرانی در میان شهروندان گیلانی به اوج رسیده است.

دست به دست شدن شایعه مرگ چهار نفر در یکی از بیمارستانهای خصوصی  رشت و بستری شدن دهها بیمار مبتلا در سایر بیمارستانها  نیز بیش از پیش به خبر وارد شدن این ویروس در گیلان دامن زده است.

این  درحالیست که پیشتر از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به مرور گفته شده بود در دو بیمارستان رازی رشت و آستارا تخت های ایزوله جهت بستری بیماران احتمالی آماده سازی شده اند.

«فردین مهرابیان» گفت: به کادر درمانی و پزشکی بیمارستانها نیز لوازم پیشگیری و بروشورهای مراقبتی وبهداشتی ارایه شده است.

درهمین رابطه  «ارسلان سالاری» رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن رد این شایعه به مرور می‌گوید: رسانه‌ها نگران مردم نباشند! و جو سازی نکنند. کرونا به گیلان وارد نشده است. فعلا بحثهای مراقبتی در استان مطرح است . هر کاری هم لازم باشد علوم پزشکی گیلان در این رابطه انجام می دهد.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل وزرات بهداشت در حال انجام اقدامات پیشگیرانه لازم برای کلیه مراکز درمانی و بیمارستانهای استان هستیم،  گفت: بزودی همه آنچه که باید به شهروندان در خصوص این بیماری گفته شود را از طریق صدا وسیمای استان اطلاع رسانی می‌کنیم.

سالاری از پاسخ دادن به سوال تایید مرگ چهار نفر در یکی از بیمارستانهای خصوصی رشت خود داری کرد.

در ادامه از «سید حسن میری» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم خبر ورود بیماری کرونا به استان  و شایعه مرگ چند بیمار را در یکی از بیمارستانهای رشت جویا شدیم.

میری با اشاره به برگزاری جلسه‌ی ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور معاون وزیر بهداشت (دکتر جان بابایی) و روسای کل بیمارستانهای خصوصی و دولتی در رشت گفت: جلسه امروز با محوریت پیشگیری و مراقبت های بهداشتی و انجام دستور العمل های وزرات بهداشت  برای مقابله و پیشگیری از کرونا برگزار شد و الان  اقدامات لازم در حال انجام است.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با تایید اینکه تاکنون با آزمایشات انجام شده بر روی بیماران بستری در بیمارستانهای استان هیچ مورد ثابت شده‌ای از ویروس کرونا مشاهده نشده، خبر مرگ تعدادی از بیماران را رد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.