«لیدر» روی صحنه می‌رود

0 282

اسفند برای تئاتر رشت با «لیدر» آغاز می‌شود تا واپسین ماه سال در گیلان با روایتی دیگر از هنر و اندیشه همراه باشد.

«محمد پورجعفری» که نویسندگی و کارگردانی نمایش «لیدر» را بر عهده دارد، در گفت و گو با مرور، داستان نمایش لیدر را متوجه دو موضوع حواشی فوتبال در رشت و همچنین حقوق زنان، هم در کسوت بازیگر فوتبال و هم بعنوان تماشاگر این ورزش دانست و گفت: داستان این نمایش درباره‌ی خانواده‌ی یک لیدر فوتیال است؛ خانواده‌ای که در آن دختری رویای فوتبالیست شدن در سر می‌پروراند.

وی با بیان این که مسائل مربوط به حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی همواره دغدغه‌ام بوده و ردپای آن همیشه در آثارم دیده شده، اظهار کرد: وقتی برای انجام پژوهشی در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی، با نوجوانان و جوانانی که دست گریبان با آسیب‌های اجتماعی بودند، صحبت می‌کردم، دریافتم که بیشتر آنها مایل به فعالیت در یک رشته‌ی هنری یا ورزشی بودند اما موفق به انجام این کار نشده اند.لازم به ذکر است که مشکلات اقتصادی عمده دلیل ممانعت از ورود این جوانان یا نوجوانان به رشته‌ی هنری یا ورزشی مورد علاقه‌شان بود، ولی خانم‌ها علاوه بر مسائل مالی با ممانعت‌هایی از سوی خانواده هم روبرو بودند و این موضوع اغلب ریشه در مسائل فرهنگی داشت. از سوی دیگر مباحث حاشیه‌ای فوتبال و به ویژه آن چه بین طرفداران دو تیم سپیدرود و ملوان وجود داشت هم نظرم را به خود جلب کرده بود. بنابراین با توجه به این که نمایش‌نامه‌ای با عنوان« فنز» را سال‌ها پیش خوانده بودم، بنظرم رسید از ساختار آن برای پرداختن به این امر بهره‌مند شوم. از این رو نمایشنامه‌ی« لیدر» را با نگاهی به نمایش «فنز» اثر«محمد رحمانیان»، نوشتم.

گفتنی‌ست علی بدرطالعی،مریم یکتافرد، مهدی پورخانی، پریا گوران و ارشیا زمانی بازیگران نمایش لیدر هستند که از سوی گروه تئاتر چیستا، اول تا پنجم اسفند، ساعت ۱۷ در رشت- امین اضرب- تئاتر شهر رشت- سالن سردار جنگل روی صحنه می رود. علاقمندان می توانند از سایت https://tsandali.ir برای تماشای این نمایش بلیط تهیه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.