وعده نوبخت از افتتاح آزاد راه منجیل – رودبار در بهار آینده

0 392

بهره برداری از ۸ کیلومتر باقی مانده‌ی آزاد راه رشت قزوین که پیش از این اعلام شد تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از سوی معاون رییس جمهور به بهار آینده موکول شد.

«محمد باقر نوبخت» معاون رئیس جمهور از افتتاح آزاد راه منجیل – رودبار در بهار ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با توجه به تلاشی که از سوی دست اندرکاران طرح دیده می‌شود در بهار سال آینده این طرح ملی به بهره برداری می‌رسد.

محمدباقر نوبخت با تاکید به اینکه مردم استان و مسافرین از معطلی در ترافیک قطعه ۸ کیلومتری آزاد راه رشت – قزوین ناراحت هستند افزود: امیدوارم در تعطیلات تابستانی سال ۱۴۰۰ از رفاه نسبی در این مسیر برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه  تکمیل آزاد راه منجیل – رودبار جزو طرح های اقتصاد مقاومتی است و اولویت ملی آن تایید شده است افزود : با وجود محدودیت های اعتباری، کمبود مصالح و وجود چندین پل، دولت برای پشتیبانی مالی آن مشکلی ندارد. قرار بود با ۴۰۰ میلیارد تومان این طرح تکمیل شود اما بانک تجارت برای ادامه کار اعلام آمادگی نکرد و دولت به تنهایی وارد عمل شد. امیدواریم تا پایان طرح و تحولات قیمتی یک ارزیابی دقیق انجام شود.

گفتنی است پیشتر«اوسط اکبری مقدم» معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گیلان درباره‌ی هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه قزوین رشت در رودبار گفته بود: با توجه به اینکه درقطعه‌ی باقیمانده‌ی آزاد راه، بیشترین پل و تونل پیش بینی شده، این مساله موجب بی رغبتی سرمایه گذاران برای ورود به پروژه شده است و به همین دلیل پیشرفت فیزیکی این بخش از آزادراه  تاکنون به ۵۰ درصد رسیده است.

محور آزاد راه رشت قزوین به طول  ۱۲۰ کیلومتر یکی از مطالبات مردمی گیلان است که سال ها به عنوان تکلیف وزارت راه بر زمین مانده است. این آزاد راه تا کنون در دو مرحله و قطعه به قطعه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.