مراسم نکوداشت «فرشته طالش انسان‌دوست» برگزار شد

از سوی مجموعه فرهنگی شب‌های سپیدرود ؛

0 290

در آیینی به همت مجموعه فرهنگی«شب‌های سپیدرود»، مراسم نکوداشت «فرشته طالش انسان‌دوست» برگزار شد.

این نکوداشت از ساعت ۱۸ الی ۲۰/۳۰دقیقه در سالن اجتماعات دکتر رحمدل پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان در سلیمان‌داراب رشت، با حضور تعداد زیادی از فرهیختگان و علاقمندان به فرهنگ و ادب برگزار شد.

در ابتدای مراسم،«محمود رنجبر» سرپرست پژوهشکده گیلان شناسی،ضمن خیرمقدم به حاضرین درخصوص اهمیت برگزاری جلسات تجلیل از مفاخر استان، در راستای حفظ هویت جمعی و جلوگیری از گسست بین‌نسلی سخنانی ایراد کرد.

 وی فرشته انسان‌دوست را بانوی نادر درعرصه مدیریت و پژوهش استان دانست که شایسته چنین تجلیل و بزرگداشتی بودند.

در ادامه مراسم،«فریدون شایسته» به نمایندگی از مجموعه فرهنگی سپیدرود در خصوص برگزاری آیینهای بزرگداشت مفاخر استان گفت: تجلیل از مفاخر، دیدار، ملاقات با بزرگان گیلان و برگزاری تورهای یک‌روزه گردشگری طبیعی و تاریخی از اهداف برگزاری این مراسم است.

وی درادامه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد مجموعه فرهنگی سپیدرود اضافه کرد: برگزاری مراسم یادبود دکتر رضی شبان و چاپ یادنامه وی، تعویض سنگ مزار میرزا حسین‌خان کسمائی و چاپ یادنامه او، رونمایی کتاب«گیلان دربستر زمان» نوشته حاج حسن رضازاده رودکُلی، برگزاری مراسم تجلیل از میرزاکوچک خان و شهدای نهضت جنگل در۱۱آذر۱۴۰۰، تشکیل پنلهای علمی و برگزاری تورهای گردشگری« رّدپای نهضت جنگل از رشت تا ماسال»، تورهای گردشگری لاهیجان، بندرانزلی، قلعه الموت و دیلمان، از دیگر اقدامات این مجموعه فرهنگی در سال گذشته بود.

«محمدتقی رهنمایی» مدیر گروه سابق رشته جغرافیای دانشگاه تهران نیز دیگر مهمان ویژه این مراسم بود که ضمن تقدیر از خانم طالش انسان‌دوست و فعالیت‌هایی چند وجهی وی در زندگی،در خصوص اهمیت پرداختن به جغرافیای تاریخی گیلان خطاب به مسؤولان دانشگاه گیلان به ویژه پژوهشکده گیلان شناسی سخنانی ایراد کرد.

فرشته طالش انسان‌دوست نیز درپایان مراسم نکوداشت خود ضمن تقدیر و سپاس از مجموعه فرهنگی «شب‌های سپیدرود»، به بیان خاطراتی از دوران زندگی خود از ابتدا تا کنون پرداخت که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

 لازم به ذکر است در این همایش، کلیپی شامل دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات محققان گیلانی درمورد خانم انسان‌دوست به نمایش درآمد. اجرای موسیقی زنده توسط گروه تحت مدیریت زنده‌رخ، باهنرنمایی علیرضا صالحی‌پور از دیگر برنامه های پیش بینی شده این نکوداشت بود.

در حاشیه نکوداشت فرشته طالش انساندوست، از سوی انتشارات سپیدرود، تعدادی از کتاب‌های منتشرشده در معرض فروش گذاشته  شد که مورد استقبال عموم علاقه‌مندان قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.