نخستین تاکسی گردشگری کشور در لاهیجان

0 341

نخستین تاکسی گردشگری کشور در گیلان راه‌اندازی می‌شود.
«شهرود امیرانتخابی » مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت:به مناسبت هفته گردشگری نخستین تاکسی گردشگری کشور در شرق گیلان ودرلاهیجان راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت : به مناسبت هفته گردشگری، همایش آئین‌های سنتی در توسعه گردشگری مذهبی و۱۵ پروژه گردشگری در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در استان گیلان افتتاح می‌شود. افتتاح ۱۰ واحد بوم گردی، ۲ هتل آپارتمان، ۲ واحد پذیرایی و یک رستوران سنتی از این جمله  هستند.
وی با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت در گیلان گفت: یکی از ظرفیت‌های گیلان، مرزی بودن این استان است بنابراین ارائه خدمات پزشکی به گردشگران خارجی با توجه به شرایط موجود فرصتی است که می‌تواند در توسعه گردشگری پزشکی در گیلان نقش شایانی داشته باشد.

استان گیلان با برخورداری از پتانسیل‌های ویژه ازجمله جاذبه‌های تاریخی، برخورداری از آب و هوای مدیترانه‌ای و چهارفصل، نزدیکی کوه و دریا، صدها گونه شناخته شده گیاهان دارویی و وجود چشمه‌های آب معدنی و… دارای قابلیت‌های ویژه در گردشگری است. بر طبق آمارهای گردشگری استان ، سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر به این استان سفر می کنند. این درحالیست که زیرساخت های گردشگری و امکانات لازم درگیلان برای پذیرایی از مسافران به هیچ عنوان پاسخگو نیست و با افزایش میزان ورود گردشگران، مشکلات و چالش‌های فرارو دراین حوزه عمق بیشتری پیدا می کنند.
پیشتر دراین باره رییس مجمع نمایندگان استان گفته بود: گیلان به عنوان یکی ازمراکز توریستی تفریحی،‌ با توجه به شرایط اقلیمی و مواهب طبیعی یکی از مقاصد نخست گردشگری درکشور محسوب می‌شود اما به دلایل مختلف در بخش فراهم کردن زیرساخت‌های لازم گردشگری بویژه در بوم گردی تاکنون اقدام چشمگیر دیگری درآن انجام نشده  و احیای زیرساخت‌های گردشگری مورد غفلت واقع شده است.
«محمد صادق حسنی» با اشاره به کمبود مراکز اقامتی و هتل‌ها دراستان گفت:‌ نبود چنین فضاها و اماکنی حتی درمناطق ساحلی استان که درهمه ایام سال پذیرای مسافران بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور است در آینده، استان گیلان را با چالش‌های بسیار جدی مواجه می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.