منتقدان نسبت به استفاده از آمبولانس برای اقدامات تامینی هشدار دادند

تجمع و ناآرامی در رشت:

0 402

درحالی که روز گذشته در چند خیابان رشت اعتراضات خیابانی صورت گرفت، جانشین فرمانده انتظامی گیلان از بازداشت ۲۲ شهروند در اعتراضات روز دوشنبه در خیابان معلم رشت خبر داد.

بر اساس گزارش‌ها خیابان‌های معلم تا میدان مادر، بیستون و مطهری و حاجی آباد محل این تجمعات بوده‌اند. بعد از اعلام خبر بازداشت ۲۲ شهروند در روز دوشنبه، گزارش‌های غیررسمی از بازداشت ۳۵ شهروند دیگر در جریان اعتراضات روز سه‌شنبه حکایت دارد.

یک منبع آگاه درباره مصدومان حوادث دو شب گذشته به مرور گفت: در جریان اعتراضات دوشنبه شب ۲۷ مامور پلیس و در جریان اعتراضات شب گذشته ۳۵ مامور پلیس مجروح یا مصدوم شده‌اند.

هنوز خبری از تعداد شهروندان مصدوم و مجروح وجود ندارد و هیچکدام از مقامات مسئول نیز در این رابطه اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

به گزارش مرور دیروز اتحادیه برخی از اصناف رشت به کسبه‌ی خیابان‌هایی که در آن‌ها اعتراض صورت گرفته بود اعلام کردند مغازه‌هایشان را ببندند.

همچنین از دیگر حواشی اتفاقات روز گذشته انتقال افراد بازداشت‌شده و نیروهای امنیتی با استفاده از آمبولانس‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود که انتقاد بسیاری از اهالی فرهنگ و همچنین پزشکان و پرستاران گیلان را به همراه داشت. منتقدان می‌گویند با اشاعه‌ی چنین اقداماتی اعتماد مردم به خودروهای امدادی از دست می‌رود و این موضوع تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.