پشت پرده کمپین الحاق آستارا به اردبیل

6 737

سایت کارزار با ثبت کارزار جدایی شهرستان مرزی بندرآستارا گیلان و الحاق به استان اردبیل و جمع آوری امضا برای این کار روی نقطه حساسی انگشت گذاشته است.

این کمپین توسط فردی بنام محمدرضا خلیلی روز ۲۴ آبان بارگذاری شده و در آن مواردی از قبیل درخواست جدایی آستارا از گیلان، الحاق به استان دوست و برادر اردبیل، عدم رسیدگی مسوولان گیلان به شهرستان آستارا، دوری آستارا از شهر رشت مرکز اداری گیلان، عدم نیاز گیلان به سواحل آستارا و نیاز استان اردبیل به بندر آستارا و سرمایه گذاری در صورت الحاق به استان اردبیل مطرح شده است.

سایت کارزار آگاهانه یا ناآگاهانه وارد معرکه خطرناکی شده است. نمایندگان اسبق و کنونی در مجلس و مردم آستارا بارها موضوع الحاق به اردبیل را رد کرده‌اند. معنولا جریان وابسته به گروه پان ترک‌ جدایی طلب “گاماج” و رسانه “گوناز.تی.وی” با شعار جدایی “آذربایجان جنوبی” که مقر اصلی آنها در کالیفرنیا قرار دارد چنین اقداماتی را سازماندهی و در شبکه های اجتماعی تبلیغ می‌کنند.

تلاش برای تنش آفرینی میان گیلان و اردبیل

آخرین بار تلاش این جریان منجر به هجوم گروهی از طرفداران این جریان به آستارا، درگیری و تجمع هواداران این جریان در اردبیل شده بود و خودروهای پلاک گیلان در اردبیل مورد حمله قرار گرفتند. همچنین مردم آستارا نیز با تجمع در مقابل فرمانداری خواستار مقابله با این جریان شدند. سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل آبی بر آتش ریخت و از عموم مردم اردبیل خواست تا به وسیله شعارهای این جریان تحریک نشوند.

متن کامل کمپین به شرح زیر است:

درخواست الحاق آستارا به استان اردبیل

وزیر محترم کشور

نمایندگان محترم مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی

با سلام و عرض ادب

از مسئولان استان اردبیل و آستارا و همچنین مسئولان محترم مربوطه خواهشمندیم جهت دور بودن آستارا از رشت، برای الحاق آستارا به استان اردبیل برای کاهش حدفاصل آستارا با مرکز استان و همچنین بهره‌برداری و توسعه و آبادانی آستارا تمام کوشش خود را کرده و آستارا به استان دوست و برادر اردبیل بپویندد.

لازم به ذکر است که به علت دارا بودن استان گیلان از سواحل طولانی به پتانسیل‌های بالقوه آستارا کم توجه می‌باشد و اما استان اردبیل به علت عدم دسترسی به دریای خزر، می‌تواند از آستارا بهره بیشتری ببرد و سرمایه‌گذاری‌های جدید و عمده‌ای را وارد آستارا بکند.

و من الله التوفیق

شروع کارزار: ٢۴ آبان ١۴٠٢

پایان کارزار: ٠٨ فروردین ١۴٠٣

از طرف: عموم مردم آستارا

هشتگ رسمی: #الحاق_آستارا_به_استان_اردبیل

نویسنده: محمدرضا خلیلی

6 نظرات
  1. مهرداد می گوید

    با توجه به قانون تقسیمات کشوری
    توضیح واضح و عاقلانه که در این قانون آمده هر روستا به نزدیک ترین بخش و هر بخش به نزدیک ترین شهر و هر شهر به نزدیک ترین شهرستان و هر شهرستان به نزدیک ترین مرکز استان باید متصل شوند در این باب و این قانون شهرستان آستارا با فاصله ۱۸۰ کیلومتری با مرکز استان گیلان واقع است و با ۷۰ کیلومتری با مرکز استان اردبیل واقع است نتنها این بلکه شهرستان اردبیل دارای آداب و رسوم یکسانی با مرکز استان اردبیل دارد و حتی زبان یکسانی نیز وجود دارد

    1. داودی می گوید

      باتوجه بااینکه استانهای شمال‌غرب برای تجارت با کشورهای حوزه دریای خزر به دریا دسترسی ندارندپبعلت ذوری آستارا ازرشت و همچنین خط ساحلی آب در استان گیلان و متاسفانه ازظرفیت بندراستارا بخوبی استفاده نمیشودوبا الحاق نچمپجب پیشرفت این شهر ومعیشت مردم منطقه میشود

  2. بابک می گوید

    این قضیه دروغ است گیلانی ها مخصوصا مسیولینش این قضیه را به دروغ به پانترک ها ربط میدهند در صورتی که اگر نبود خیانت حکومت پهلوی سابق آستارا جزو شهرستان اردبیل میماند . اگر واقعا رسانه آزادی هستید این نظر را پخش کنید .

  3. هموطن می گوید

    خوب با توجه استدلال کوتاه بینانه آقای مورداد پارس آباد در شمال اردبیل باید به تبریز الحاق شود و خلخال در جنوب اردبیل به گیلان الحاق شود….

    دوستان اردبیلی وجدانن خودتون نمی خندین با این استدلال های بچگانه تون…..

    این موضوع قطعا پشتش انتخاباتی است و توسط لیدرهای انتخاباتی صورت گرفته

  4. ترنج می گوید

    مشخصه که نمایندگان از ترس اینکه با این الحاق نمیتونن رای بیارن مخالفت میکنن، دوم اینکه قضیه پلاکها هیچ ارتباطی به این مساله نداره و اون یه دعوای شخصی بود

  5. داودی می گوید

    همه هموطنینم وقبلا هم آستارا جزاردبیل بوده است ومطمئنا درپیشرفت آستارا ومردم هم مفید است وبه این مسائل تفرقه افکنانه دقت نکنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.