چالش برق گیلان با تامین انرژی

با وجود ظرفیتهای انرژی بادی و خورشیدی در استان اعلام شد:

0 532

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای صنعت برق گیلان را با چالش تأمین انرژی در زمان پیک مصرف اعلام کرد. این درحالیست که استفاده از ظرفیت منابع بادی و خورشیدی گیلان مورد بی توجهی قرار گرفته است.

«بهمن داراب زاده » مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با هشدار به مردم در خصوص چالش موجود در حوزه تأمین برق در گیلان گفت: خشکسالی و کاهش ذخیره منابع آبی تولید برق، روند سریع رشد بار، مصرف بالای تجهیزات سرمایشی، کاهش بارش نزولات جوی و خشکسالی صنعت برق را با چالش تأمین انرژی در زمان پیک مواجه کرده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به نقش مؤثر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای استفاده بهینه انرژی افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت صنایع و کاربرد راهکارهای بسیار ساده و بدون هزینه در زمینه مصرف بهینه انرژی برق باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

لازم به ذکر است درحالی مدیرعامل برق منطقه ای از چالش گیلان در تولید انرژی خبر می دهد که استفاده از ظرفیتهای انرژی بادی و خورشیدی در استان سالها مورد غفلت قرار گرفته است. ظرفیت نامی نیروگاه بادی منجیل گیلان به ‌عنوان اولین و بزرگترین نیروگاه بادی ایران ۹۲.۲ مگاوات است. علاوه بر شهرستان منجیل، در سایر مناطق استان از جمله نوار ساحلی دریای خزر و ارتفاعات شرق و غرب استان نیز پتانسیل زیادی در زمینه تولید برق از انرژی بادی وجود دارد اما تاکنون از این منابع به درستی بهره برداری نشده و شرکت برق منطقه ای در زمینه فراهم کردن بسترهای سرمایه گذاری بخش خصوصی دراین حوزه موفق عمل نکرده است. ظرفیتی که تاکنون در استان عملیاتی نشده و گیلان همچنان در نصب توربین‌های بادی و خورشیدی عقب مانده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.