کام تلخ قنادان در بازار عید

رییس اتحادیه قنادان و کلوچه پزان رشت:

0 858

در آستانه نوروز حجم خرید شیرینی و کیک توسط مردم کاهش یافته و کام قنادان به دلیل کمبود مواد اولیه و افزایش قیمتها پیش ازعید تلخ شده است.

«یحیی جدی» رییس اتحادیه قنادان و کلوچه پزان شهرستان رشت با بیان این مطلب به مرور گفت: درحال حاضرشیرینی از سبد خانوارها حذف و با توجه به افزایش ۵۷ درصدی دستمزد، بعد ازعید نیمی از فعالین این بخش در معرض تعدیل نیرو قرار می گیرند.

جدی با اشاره به اینکه ایام پیش ازعید هم نتوانسته در رونق بازار شیرینی شب عید اثر گذار باشد افزود: با توجه به افزایش قیمتها، اکنون شیرینی به کالای تشریفاتی و لوکس برای خانواده ها بدل و از میزان خرید آن کاسته شده است.

رییس اتحادیه قنادان رشت اضافه کرد: قنادان، شیرینی پزان و زیرمجموعه های این صنف با کمبود مواد اولیه بخصوص روغن تخصصی شیرینی و شکر مواجه هستند و سهمیه های دولتی فقط ۱۰ درصد نیاز آنها را تامین می‌کند. قنادان مجبورند ۹۰درصد مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار آزاد و با قیمت های گزاف تهیه کنند. بطوریکه روغن ده کیلویی که پیش ازاین ۱۶۰ هزار تومان خریداری می‌شد هم اکنون ۶۶۰ هزار تومن و هر کیلو شکر به ۲۳ هزار تومان رسیده است.

 وی تاکید کرد: بسیاری از قنادان به دلیل پرداخت حقوق ، سنوات و عیدی کارگران به سختی چراغ قنادی خود را در شب عید روشن نگاه داشته اند اما با ادامه این وضعیت بعد ازعید بسیاری از کارگران مغازه های قنادی شهرستان رشت تعدیل نیرو می شوند.

رییس اتحادیه قنادان شهرستان رشت تاکید کرد: به دلیل کاهش خرید مردم، امسال در بخش شیرینی های پر مصرف مردم افزایش قیمت نداریم. در حال حاضر هر کیلو شیرینی خشک شامل دانمارکی و زبان۶۰ هزار تومان و شیرینی تر ۷۰ هزار تومان در شیرینی فروشی ها عرضه می شود.

 لازم به ذکر است در شهرستان رشت ۳۰۰ قنادی و شیرینی پزی و زیر مجموعه های آن فعالیت دارند که حدود ۳ هزار کارگر در این صنوف به فعالیت مشغول هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.