کرایه تاکسی ۲۰درصد گران شد

با ابلاغ فرمانداری رشت:

0 391

نرخ کرایه تاکسی در شهر رشت از نیمه دوم ماه جاری در مسیرهای مختلف به صورت میانگین ۲۰ درصد افزایش می یابد و رانندگان ملزم به رعایت این نرخ هستند. این درحالیست که به عقیده رانندگان این نرخ جوابگوی هزینه های موجود نبوده و با توجه به تورم زمستان گذشته تعیین شده است.

«محمد محبتی» مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت دربهمن ماه سال گذشته در قالب لایحه ای از سوی شهردرای به شورای شهر رشت ارایه شد گفت: افزایش ۲۰ درصدی نرخ تاکسی بعد از اقدامات کارشناسی از جمله کسب اطلاعات توسط کارشناسان در سطح شهر رشت و استعلام از هزینه‌های تمام شده برای رانندگان تاکسی از جمله تعویض روغن، قطعات خودرو و رشد تورم از سوی این سازمان به شهرداری ارائه شد که در نهایت بعد از کارشناسی و تصویب در ۲ کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه و تصویب در صحن شورای اسلامی شهر به فرمانداری شهرستان رشت ارائه شد.

افزایش هر ساله نرخ کرایه تاکسی در شهرستان رشت در حالی انجام می شود که این شهر در حوزه حمل و نقل عمومی عملا فلج بوده و بار جابجایی مسافرین بر دوش تاکسی و خودروهای شخصی است. این در حالیست که براساس آمارهای موجود، پیش ازاین اعلام می شد نزدیک به ۶ هزار تاکسی در رشت موجود است اما به گفته «مسعود عباس نژاد» رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت به مرور به دلیل افزایش هزینه های قطعات و تورم عملا حدود چهار هزار خودروی تاکسی در سطح خیابانهای رشت فعالیت دارند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت از تعیین سوبسید ۲۵۰ هزار تومانی در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت خبر داد و افزود: برای کاهش فشار اقتصادی بروی رانندگان تاکسی این کمک در بودجه امسال شهرداری رشت مصوب شده است.

 عباس نژاد با تاکید به اینکه قطعات خودرو بیش از ۷۰ درصد گران شده و تورم موجود توان رانندگان تاکسی را کاهش داده اضافه کرد: با توجه به افزایش هزینه ها و تورم در همه حوزه ها تعداد تاکسی های فعال شهر رشت کاهش یافته است. این درحالیست که تاکنون سوبسیدی از سوی دولت به این قشرارایه نشده است. در حال حاضر در رشت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری، در روز فقط ۴ هزار تاکسی فعالیت دارند و برخی از رانندگان تاکسی به شغل دوم روی آورده اند.

 رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت از تعیین سوبسید ۲۵۰ هزار تومانی در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت خبر داد و افزود: برای کاهش فشار اقتصادی بروی رانندگان تاکسی این کمک در بودجه امسال شهرداری رشت مصوب شده است.

 عباس نژاد در پاسخ به سوال مرور مبنی بر پیگیری اجرای پروژه های حمل و نقل و ترافیک رشت در سال پیش رو اظهار کرد: مقرر شد اتوبوسهای بلاتکلیف در قزوین بفروش رسیده و با پول فروش آنها اتوبوسهای موجود تعمیر و نگهداری شوند.

وی با اشاره به تخصیص حدود ۱۵ میلیارد تومان در بودجه امسال برای تعمیر و نگهداری اتوبوسهای از چرخه خارج شده از پیگیری دستور وزیر کشور برای خرید ۵۰ اتوبوس برقی برای حمل و نقل عمومی رشت خبر داد و گفت: حصول این موضوع نیازمند ورود نمایندگان مجلس است و استاندار است تا بخشی از کمبود اتوبوهای حمل و نقل عمومی جبران شود. در حال حاضر از ۹۰ اتوبوس فعال در سالهای گذشته به ۳۰ اتوبوس فعال در سطح رشت رسیدیم این در حالیست که بر طبق استاندارد می بایست ۱۴۴ اتوبوس فعال در رشت فعالیت داشته باشند. متاسفانه کمبود سرویس حمل نقل عمومی علاوه بر فشار به اقشار کم درآمد، بار ترافیکی زیادی را به شهر وارد کرده است.

رییس کمیسون حمل ونقل و ترافیک شورای رشت، مطالعات راه اندازی پیست دوچرخه سواری از مسکن مهر به شهرداری، رینگ ۹۰ متری مسکن مهر به میدان گیل، روگذر میدان ولی عصر، اتصال میدان سرگل به خیابان سعدی، مطالعات پارک حاشیه ای و مطالعات برای یک طرفه شدن برخی از خیابانهای رشت را از جمله مباحث حمل و نقل و ترافیک رشت در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.