کمبود زمین مانع توسعه شهرکهای صنعتی گیلان

0 569

مدیرشهرک های صنعتی آستانه اشرفیه از کمبود عرصه های صنعتی، توسعه شهرک ها و کارگاه های صنعتی موجود در این شهرستان خبرداد و گفت: ضروری است به منظور توسعه‌ی شهرک های صنعتی دراین منطقه، درخصوص تهیه‌ی عرصه‌های صنعتی همکاری لازم از سوی متولیان امر و به ویژه اداره‌ی منابع طبیعی انجام شود.

«علی حیدری توکلی» با اشاره به اینکه مساحت مجموع شهرک های صنعتی و کارگاهی دراین منطقه ۵۶ هکتار است افزود: ایجاد زیرساخت های صنعتی و واگذاری آن به صاحبان صنایع از وظایف شرکت شهرک های صنعتی است وعدم تامین برق مورد نیاز  واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی و کارگاهی در این شهرستان روند اجرای طرح های صنعتی، تولیدی و خدماتی را با مشکل جدی روبرو کرده است. هم اکنون تامین برق صنعتی از خواسته های مهم صاحبان صنایع فعال در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی این شهرستان است.

گیلان با کمبود زمین برای توسعه صنایع و شهرکهای صنعتی مواجه است. درحالیکه شرکت شهرکهای صنعتی گیلان از طرح توسعه‌ی شهرک صنعتی سپیدرود رشت به میزان ۵۰۰ هکتار درچند سال گذشته خبر داده بود اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و طی سالهای اخیر نیز دیگر شهرکهای صنعتی گیلان توسعه پیدا نکرده اند.

پیشتر درهمین رابطه «احمدعلی شهیدی» مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان یکی از دلایل کمبود زمین برای واگذاری به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ملاحظات زیست محیطی عنوان کرد و گفته بود: به دلیل بافت طبیعی گیلان باید ملاحظات زیست محیطی را در واگذاری‌ها لحاظ کنیم و این یکی از معضلات شهرکهای صنعتی استان در توسعه است.

« فرهاد دلق پوش» رییس سازمان صمت گیلان نیزبا بیان اینکه کمبود زمین صنعتی، زنگ خطری برای توسعه‌ی فعالیت‌های صنعتی در گیلان است، گفته: به شدت نیازمند تمهیدات ویژه ای برای پیشگیری از این چالش صنعتی در سطح استان هستیم. لذا با توجه به کمبود زمین در استان برای توسعه‌ی فعالیت های

صنعتی و ورود سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال دراین حوزه، باید اراضی مستعد آماده سازی شود.

وی سال گذشته درجلسه‌ی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به لزوم بررسی مجوز زیست محیطی فاز دوم طرح توسعه‌ی شهرک صنعتی سپیدرود بیان کرده بود: شهرک صنعتی سپیدرود رشت دارای بیشترین واحدهای تولیدی است اما مشکلات زیست محیطی دارد که اقدامات لازم برای حل معضلات آن در حال انجام است.

گفتنی است گیلان ۳۶ شهرک صنعتی دارد که از این تعداد ۳۳ شهرک فعال هستند. اراضی در اختیار شهرکهای صنعتی گیلان هزار و ۸۵۰ هکتار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.