۳۲۰ عرصه قابل واگذاری در گیلان شناسایی شدند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان خبر داد؛

0 237

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان از شناسایی حدود ۳۲۰ عرصه قابل واگذاری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۱۶ عرصه آن دارای مجوز بی نام بوده و قابل واگذاری است.

«علیرضا نوروزی» افزود: شناسایی و واگذاری عرصه برای فعالیت سرمایه گذاری شرکت تعاونی توسعه و عمران در دستور کار اداره کل اقتصادی و دارایی قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان در ادامه به مرور اظهار کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی در قالب واحدها و بنگاه‌های اقتصادی راکد و یا نیمه فعال در سطح استان وجود دارد که سرمایه گذار می‌تواند با ورود به طرح‌های قابل توجیه در حوزه شهرک های صنعتی، گردشگری و کشاورزی به بهره برداری مجدد آنها اقدام کند. این فرصتها برای انتخاب یک موقعیت مکانی مناسب با برخورداری از استعلامات و شفاف سازی اولیه به سرمایه گذار کمک می‌کند تا درقالب مدل مشارکت عمومی و خصوصی با دولت وارد معامله شده و همچنین با شیوه‌هایی درقالب‌هایی نظیر معاوضه، تهاتر و سایر روش‌های پیش بینی شده طرح و فعالیت اقتصادی جدیدی را راه اندازی کند.

وی با اشاره به تسهیلات بند الف تبصره (۱۸)، افزود: سرمایه گذاران می‌توانند در اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری و توسعه آن از این تسهیلات یارانه دار در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در استان بهره مند شوند. این پروژه‌ها در چهار بخش (خدمات۷ درصد)، (کشاورزی ۲۰ درصد)، (صنعت ۵۹ درصد ) و (صنایع تبدیلی۱۴ درصد) به منظورصدور مجوزهای بی‌نام فرآیندهای احصاء و شناسایی شده اند که متناسب با قابلیت‌های آنها براساس اسناد بالادستی، ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی، آمایش سرزمین توسط دستگاه‌های اجرایی طبقه‌بندی و آماده واگذاری هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با تاکید به اینکه استعلامات انجام شده صرفا به منظور شفاف سازی عرصه های قابل واگذاری بوده اضافه کرد:همچنان پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی فرآیندی زمان بر است که حتی با شروع صدور مجوزهای اصلی پابرجا مانده است.

وی با اشاره به راه اندازی  پنجره واحد مدیریت زمین از سوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت از پاییز سال گذشته تاکید کرد: در این پنجره کلیه استعلامات مربوط به زمین و بارگذاری نقشه ها به منظور جلوگیری از فساد دستگاههای اجرایی انجام می‌شود.

لازم به ذکر است: شهرستانهای رشت، بندرانزلی، صومعه سرا و شفت بیشترین عرصه های صدور مجوز سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.