انتظار ۴ ساله معلمان گیلانی برای استخدام

0 400

چند روز پیش بود که از سوی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام شد که دولت همچنان طرح دو فرویتی استخدام ۶۰ هزارمعلم به مجلس را ارسال نکرده است.

اسدلله عباسی گفته بود: بیش از ۲هزار نفر معلم حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی گیلان در انتظار استخدام قراردارند.

امروز نیز «نادرجهان آرای» مدیرکل سازمان آموزش و پرورش گیلان از کمبود معلم در مدارس ابتدایی استان خبرداد و گفت: تلاش داریم این مسئله را سریعا رفع کنیم.

این در حالی است که مدیرکل آموزش و پرورش گیلان پیشتر اعلام کرده بود که «اول مهر امسال هیچ کلاسی در مدرسه نباید بدون معلم باشد» اما این وعده مدیرکل محقق نشد و دانش آموزان زیادی دراستان گیلان چند روز اول مهر را بدون معلم آغاز کرد‎ند.

در همین رابطه «علی حسین نژاد» معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان  در گفت و گو با مرور از انتظار ۱۰۰۰ نفر از آموزشیاران نهضت سواد آموزی استان از سال ۹۴ برای استخدام خبر داده بود و تاکید کرد: به دلیل کمبود معلم درمقاطع مختلف، تا سال ۱۴۰۰ این معلمین باید استخدام شوند. در حال حاضر ۵۰۰ مجوز به گیلان برای جذب معلمان داده شده است و طبق توافقات انجام شده امیدواریم به زودی مشکل کمبود معلم در استان حل و فصل شود.
براساس آمارها ، آموزش و پرورش کشور با کمبود ۱۰۸ هزار معلم مواجه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.