بارش باران،راه‌های روستایی گیلان را مسدود کرد

ارتفاع برف در محور اسالم-خلخال به 30 سانتیمتر رسید؛

23

گزارش هواشناسی نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین مقدار بارش‌ باران از بندرانزلی به میزان بیش از ۱۵۸ میلیمتر به ثبت رسیده است. بر همین اساس خبرها حاکیست همزمان با بارش برف در ارتفاعات استان، بارش شدید باران، راه دسترسی برخی روستاها را مسدود کرده و برخی از پل‌های ارتباطی دچار آبگرفتگی شده‌اند.

 

در همین راستا «امین بابایی» فرماندار سیاهکل از مسدود شدن راه ارتباطی چند روستا  خبر داد و گفت: با شدید شدن بارش باران و در پی آن طغیانی شدن رودخانه‌ها، راه ارتباطی سه روستای این شهرستان شامل مالفجان، چوفلکی و چوشکل و روستای تموشل لاهیجان مسدود شده است.

وی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته به علت بارش شدید باران، رودخانه شمرود سیاهکل طغیان کرده و پل مالفه جان دچار آبگرفتگی شده است.

 

«فریبرز مرادی»، سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هم خبر داده با تلاش نیروهای راهداری در حال حاضر همه‌ی جاده‌های استان باز هستند و خودرو‌ها در محور‌های کوهستانی می‌توانند با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی تردد کنند.

 

به گفته وی بارش برف در کوهستان‌های استان از دیروز آغاز شده و در محور اسالم-خلخال حدود ۳۰ سانتیمتر، محور پونل -خلخال ۱۵ سانتیمتر و در گردنه حیران آستارا ۳۰ سانتیمتر برف باریده است.

گزارش راهداری همچنین حاکیست، هم اینک در برخی مناطق گیلان از جمله منطقه لاریخانی دیلمان، رانکوه املش و سوباتان تالش نیز برف خفیف در حال باریدن است.

 

«محمدرضا حق بین» مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان هم در این باره به مرور گفت: بارش شدید باران موجب مسدود شدن موقت برخی از راه‌ها شده که اغلب پل آبنما بودند. بنابراین در راستای حفظ ایمنی و برای اینکه خللی در تردد مردم ایجاد نشود مسیرهایی امن برای تردد جایگزین شد.

 

وی از طغیانی شدن برخی رودخانه‌های گیلان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر در شهرستان‌های رضوانشهر و تالش با بارش برف مواجهیم. همچنین بارش برف در ارتفاعات گیلان به بیش از ۲۰ سانتیمتر رسیده است. هیچ یک از راه‌های اصلی و فرعی گیلان به علت بارش برف مسدود نشده‌اند و ماشین‌آلات راهداری در حال نمک‌پاشی و باز نگهداشتن راه‌های دسترسی هستند.

 

حق‌بین اضافه کرد: از چند روز گذشته تاکنون که بارش باران و برف در گیلان شدت گرفته گزارشی مبنی بر وارد آمدن خسارت به ابنیه و تاسیسات زیرساختی استان به مدیریت بحران گزارش نشده البته این گزارش در حال به روزرسانی است و خبرها متعاقبا اطلا‌رسانی می‌شود.

«محمد دادرس»، مدیرکل هواشناسی گیلان نیز وضعیت جوی استان را تشریح کرد و گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی و سرد و همچنین تقویت آن در منطقه است. بنابراین بر اساس هشدار سطح نارنجی صادر شده، شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا، وزش باد، بارندگی(در برخی نقاط بسیار شدید) کاهش دما، بارش برف در ارتفاعات، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ تا اواخر وقت امروز چهارشنبه مهیا است.

 

به گفته وی از اواخر وقت چهارشنبه و طی پنجشنبه، با تضعیف سامانه بارشی، کاهش بارش و بتدریج برخی مناطق کاهش ابر مورد انتظار است. همچنین طی پنجشنبه و جمعه برای ساعت‌های روز افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بسته شده است.