سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید

در پی سانحه هوایی؛

171

«آیت‌الله سید ابراهیم رییسی» در حین خدمت‌رسانی و افتتاح سد در استان آذربایجان شرقی( یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) طی سانحه‌ای به شهادت رسید.

روز گذشته آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل وی و همراهانش رخ داد،‌ به شهادت رسید.

«آیت‌الله آل هاشم» امام جمعه تبریز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بوده‌اند.

بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «در صورت‏ فوت‏، عزل‏، استعفاء، غیبت‏ یا بیماری‏ بیش‏ از دو ماه‏ رییس‏ جمهور و یا در موردی‏ که‏ مدت‏ ریاست‏ جمهوری‏ پایان‏ یافته‏ و رییس‏ جمهور جدید بر اثر موانعی‏ هنوز انتخاب‏ نشده‏ و یا امور دیگری‏ از این‏ قبیل‏، معاون‏ اول‏ رییس‏ جمهور با موافقت‏ رهبری،‏ اختیارات‏ و مسؤولیتهای‏ وی‏ را بر عهده‏ می‏‌گیرد و شورایی‏ متشکل‏ از رییس‏ مجلس‏ و رییس‏ قوه‏ قضائیه‏ و معاون‏ اول‏ رییس‏ جمهور موظف‏ است‏ ترتیبی‏ دهد که‏ حداکثر ظرف‏ مدت‏ پنجاه‏ روز رییس‏ جمهور جدید انتخاب‏ شود. در صورت‏ فوت‏ معاون‏ اول‏ و یا امور دیگری‏ که‏ مانع انجام‏ وظایف‏ وی‏ گردد و نیز در صورتی‏ که‏ رییس‏ جمهور، معاون‏ اول‏ نداشته‏ باشد مقام‏ رهبری‏ فرد دیگری‏ را به‏ جای‏ او منصوب‏ می‌‏کند».

لازم به ذکر است: شرایط سخت آب و هوایی، شناسایی محل وقوع سانحه را با دشواری مواجه کرده بود به همین دلیل، کار تیم‌های امدادی برای رسیدن به منطقه با دشواری بسیاری همراه شد.

لاشه هلیکوپتر ابراهیم رییسی و همراهان او، بعد از ۱۵ ساعت جستجو در ساعت ۵ صبح امروز پیدا شد.

نظرات بسته شده است.