آتش به جان جنگلهای گیلان

0 483

وزش باد گرم شدید که ازروز گذشته در گیلان آغاز شد  منجر به آتش سوزی دربرخی ازعرصه های جنگلی استان شده است.

۷۳ هکتار از اراضی ملی و جنگلی سیاهکل ، ۱۰ هکتار از جنگلهای رودبار و مناطقی جنگلهای لاکان رشت و شفت دچار آتش سوزی شدند. «محسن یوسف پور» مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان  با تایید وقوع آتش سوزی دربرخی از مناطق استان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و گرم‌تر شدن دمای هوا از قبل اخطاریه‌های لازم از سوی این دستگاه صادر شده بود.

وی افزود: درحال حاضر ۷ شهرستان استان گیلان با آتش‌سوزی اراضی جنگلی خود مواجه هستند به طوری ‌که در ساعات گذشته چیزی در حدود ۶۸ هکتار از جنگل‌های گیلان دچار آتش‌سوزی شده است.

وی از وقوع آتش سوزی در ۴ هکتار از جنگل‌های منطقه لاکان شهرستان رشت،  ۱۰هکتار از جنگل‌های منطقه آغوزبن شهرستان رودبار و ۱۰هکتار از جنگل‌های منطقه چملر و بهارستان شهرستان آستارا ، ۲۰ هکتار از جنگل‌های شهرستان سیاهکل، یک هکتار از جنگل‌های منطقه مبارک‌آباد و چنارودخان شهرستان شفت خبرداد و افزود: آتش‌سوزی‌های ایجاد شده در سطح جنگل‌های استان گیلان با همکاری بی‌وقفه پرسنل منابع طبیعی، مردم محلی و نیروهای امدادی خاموش شده است.

در همین رابطه «علی رهنما » رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیاهکل خبرداد: ۷۳هکتار از اراضی ملی و جنگلی سیاهکل در آتش سوخت.

وی افزود: مناطق لیش، اسبراهان، سوتگوابر، توشی، ملک رود و بزگاه از اراضی ملی و جنگلی دچار حریق در شهرستان سیاهکل را شامل می شود که آتش سوزی بیشترین مناطق خاموش شده و در برخی از مناطق هم در حال خاموش کردن آتش هستیم.

گفتنی است براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان ، جریانات جنوبی تا پایان همین هفته درمنطقه مستقر است. بنابراین وزش باد گرم به صورت شدید در چند روز آینده ادامه پیدا می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.