پسماند شهرداری رشت نیازمند حضور نیروهای تخصصی

0 268

دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت از آلودگی ناشی از ورود فاضلابهای صنعتی و شهری  سالهاست در زمره آلاینده ترین رودخانه های کشور قرار دارند.

بعد از اینکه هفته گذشته از سوی رییس شورای شهر رشت از ورود فاضلاب صنعتی شهرک صنعتی رشت به داخل رودخانه های رشت انتقاد شد روز گذشته فیلمی در فضای مجازی گیلان منتشر شد که حاکی از ورود پساب  خون آبه کشتارگاهی به داخل رودخانه زرجوب بود.

«بهراد ذاکری» رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با انتقاد از ورود این فاضلاب خونی  به مرور گفت:عوامل مختلفی در آلودگی رودخانه های رشت نقش دارند.  فاضلابهای صنعتی و بیمارستانی از این جمله هستند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در چند سال اخیر از ورود ۹۰ درصد فاضلابهای بیمارستانی به رودخانه های رشت جلوگیری بعمل آمده است. قطعا به موضوع ورود پساب کشتارگاه  سفید رود به رودخانه زرجوب رسیدگی وبرخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های رشت نیازمند کار اساسی هستیم .در این خصوص از سوی شرکت آب و فاضلاب  مطالعات نقطه به نقطه از مکانهای ورود انواع فاضلاب به رودخانه ها انجام شده است که هنوز این مطالعات به دست کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت نرسیده است. لذا کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر باید با توجه به این مطالعات  به صورت علمی بررسی لازم را انجام بدهد. قطعا مشاورین متخصص ما در کمیسیون بهداشت نظرات کارشناسی خواهند داشت.

ذاکری افزود: در حال حاضر نسبت به رویه ای که پسماند استان و به طبع آن شهرداری رشت دارد ایراداتی اساسی می بینیم و احتیاج داریم در خصوص پسماند استان شاهد حضورنیروهای تخصصی باشیم.

وی تاکید کرد: عضو شورا از قدرت نظارتی برخوردارد و قدرت اجرایی ندارد. اما منتظرهستیم بسته علمی ما آماده شود و بر اساس روش  صحیح کار را انجام دهیم معتقدم ادامه روش غلط در ساماندهی فاضلاب و پسماند  هزینه بردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.