بار دیگر امامزاده ابراهیم شفت در آتش سوخت

پس از 10 سال؛

0 305

پس از گذشت ۱۰ سال از آتش سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت، نیمه شب گذشته بار دیگر این منطقه توریستی و زیارتی گیلان دچار آتش سوزی شد که طی آن ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری در آتش سوختند.

فرماندار شفت گفت: آتش سوزی بامداد امروز در امامزاده ابراهیم از یک نانوایی تعطیل در منطقه آغاز و به واحد‌های دیگر سرایت کرد.

به گفته «مهدی نقدی» فرماندار شفت در پی حریق امامزاده ابراهیم شفت خودروهای اطفای حرق از شفت، احمدسرگوراب، فومن، رشت و شهر صنعتی خرفکل با حداقل ۱۵ آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

آنگونه که فرماندار شفت اعلام کرده، عملیات اطفای کامل شهرک جوبی امامزاده ابراهیم شفت تا ساعت پنج بامداد ادامه داشته است.

ارزیابی‌های اولیه بیانگر سوختن کامل ۴۰ واحد مسکونی حداقل سه طبقه با بنای کاملا چوبی بوده که حداقل ۱۳۰ واحد مسکونی، تجاری و اقامتی را شامل می‌شود.

برق و شبکه ارتباطی منطقه امامزاده ابراهیم شفت کاملا قطع شده و تلاش‌ها برای برقراری آنها ادامه دارد.

«علی یوسفی» رییس هیات امنای آستان امامزاده ابراهیم نیز خبر داد که به حرم آسیی نرسیده و با تلاش‌های عوامل امدادی از حریق آتش به آستان مقدس جلوگیری شده است.

«مهدی سلیمانی» مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت نیز اعلام کرد که در جریان آتش سوزی امامزاده ابراهیم کسی آسیب جانی ندیده است.

به گفته وی، تنها سه مورد ارجاع سرپایی به بیمارستان امام رضا شفت از شهرک چوبی امامزاده ابراهیم انجام شده که در اثر استرس ناشی از سوختگی بوده است.

لازم به ذکر است: پیش از این نیز در سال ۱۳۹۲، روستای توریستی و زیارتی امامزاده ابراهیم شفت دچار آتش سوزی شده بود که به دلیل چوبی بودن مغازه ها و سرایت سریع آتش حدود ۱۰۰ مغازه در آتش سوخته بودند.

روستای گردشگری امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری مرکز گیلان و در ۳۰ کیلومتری شفت و در دهستان چوبر در منطقه زیبای ییلاقی در دامنه کوه اسلار و ونی قرار دارد که دارای یکصد خانوار ساکن و ششصد خانوار فصلی است و به واسطه وجود مرقد امام زاده ابراهیم از فرزندان امام موسی (ع)و برادر امام رضا(ع)، همه ساله در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.