فرصتهای سرمایه گذاری گیلان روی میز اکسپو ۲۰۲۴

معاون اقتصادی استانداری گیلان خبر داد؛

0 291

گیلان با ۲۰ فرصت سرمایه گذاری و با ۹۰ همت اعتبار، در نمایشگاه اکسپو تهران(۲۰۲۴) شرکت کرد.

«حسین محمدیان» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اعلام این خبر افزود: نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری کشور از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران در حال برگزاری است. گیلان با ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری و با ۹۰ همت اعتبار در نمایشگاه اکسپو حضور دارد و در سه، بخش اطلاعات لازم را در حوزه‌های مربوطه در اختیار علاقمندان به سرمایه گذاری در این استان قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه زنجیره‌های ارزش در بخش‌های مختلف شامل؛ محصولات کشاورزی(استان گیلان با حدود ۲۰ محصول کشاورزی رتبه یک تا پنجم کشور را داراست)، گردشگری(اقدامات درحال انجام جهت توسعه این صنعت) و نوغانداری، نساجی و صنایع پوشاک ارائه خواهد شد؛ این زنجیره‌ها عملکرد گذشته و فعالیت‌های درحال انجام، نگاه و چشم‌انداز آینده استان را به نمایش می‌گذارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ادامه داد: همچنین حدود ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری استان برای جذب سرمایه گذار واقعی مهیا شده است که امیدواریم با حضور سرمایه گذاران زمینه توسعه تولید و بهبود اشتغال استان فراهم شود.

وی اظهار کرد: تعدادی از این تفاهم نامه‌ها به سه زبان انگلیسی، روسی و عربی برای ارائه به سرمایه گذاران آماده شده است تا تجار و سرمایه گذاران بدون صرف وقت این تفاهم نامه‌ها را امضا کنند و در آینده هم تفاهم‌ها و توافقنامه‌ها قابل رصد و پیگیری باشند.

لازم به ذکر است: امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور (اکسپو۲۰۲۴) در غرفه ویژه گیلان، نشست مشترک هیأت اقتصادی آستراخان روسیه و استانداری گیلان برگزار شد.

در این نشست که با حضور حسین محمدیان سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری و هیأت اقتصادی روسیه شامل وزیر صنعت و انرژی، وزیر کشاورزی و اتاق بازرگانی و نماینده وزارت اقتصادی کشور روسیه برگزار شد: مباحثی از جمله پیگیری‌ موضوعات سفر هیأت استانداری و اتاق بازرگانی به آستارا خان روسیه، حمل و نقل، مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری‌های تجار ۲ طرف و واردات و صادرات به ویژه صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی گیلان و موضوع واردات روغن، حبوبات و گوشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.