افزایش شهرهای نارنجی در گیلان

0 1,099

در حالی که اواخر خرداد ماه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از روند نزولی موج چهارم کرونا و کاهش مراجعه و بستری مبتلایان به این ویروس درگیلان خبر داده بودند اما بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، هم اکنون سه شهرستان گیلان بار دیگر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

طی این گزارش شهرستانهای رودبار، آستارا و ماسال از وضعیت زرد کرونایی خارج و نارنجی شدند. همچنین شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، رضوانشهر، تالش و آستانه اشرفیه نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و به این ترتیب تعداد شهرستان های زرد از ۱۵ به ۱۴ شهرستان کاهش یافت.

پیش از این برخی از کارشناسان وزارت بهداشت و درمان کشور نسبت به گسترش دامنه گونه جدید ویروس کرونا از نوع دلتا در کشورهشدار داده بودند. به نظرمی رسد با افزایش تعداد شهرهای نارنجی استان  پیش از آنکه موج چهارم کرونا در این استان فروکش کند در مدتی کوتاه شاهد شیوع موج پنجم کرونا و افزایش تعداد مبتلایان باشیم.

درهمین رابطه امروز «آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی و در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۲۲۳ نفر رسید. این درحالیست که تا روز گذشته تعداد مبتلایان قطعی و بستری شده ۲۱۸ نفر اعلام شده بود.

حیدرزاده با اشاره به بستری ۴۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه افزود: امروز ۸ بیمار بدحال به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

از سوی دیگر با تزریق سهمیه جدید واکسن کرونا به استان، مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان اعلام کرد: تاکنون ۲۰۵ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به گروه های هدف در نوبت اول و دوم در این استان دریافت شده است.

حسن رخ شاد روز افزود: واکسن های دریافتی در استان گیلان از نوع اسپوتنیک، آسترازنکا، بهارات بیوتیک و واکسن سینوفارم است. وی با بیان اینکه تاکنون به  ۱۷۰ هزار نفر از گروه های هدف در گیلان دوز اول واکسن کرونا تلقیح شده، اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد افرادی که نوبت دوز دوم واکسن شان فرا رسیده این واکسن را دریافت کرده اند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان تاکید کرد: تزریق دوز دوم واکسن کرونا در این استان ادامه دارد و جای هیچ نگرانی نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.